پروژه‌های نیمه تمام در انتظار ۵۰۰ هزار میلیارد تومان بودجه

    معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از وجود بیش از دو هزار پروژه نیمه تمام و معطل در استان خبر داد. به گزارش ایسنا، محمد صادق پورمهدی در همایش منطقه‌ای مشارکت عمومی- خصوصی که به میزبانی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد گفت: دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده است […]

 

 

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی از وجود بیش از دو هزار پروژه نیمه تمام و معطل در استان خبر داد.

به گزارش ایسنا، محمد صادق پورمهدی در همایش منطقه‌ای مشارکت عمومی- خصوصی که به میزبانی آذربایجان شرقی در تبریز برگزار شد گفت: دولت تدبیر و امید به این نتیجه رسیده است که برای حل بسیاری از مشکلات کشور به خصوص مشکلات اقتصادی، باید پروژه‌های نیمه تمام را به بخش غیردولتی واگذار کند.

وی تصریح کرد: دو سال است که کلنجار می‌رویم تا فهرست پروژه‌های قابل واگذاری در استان را تهیه و در اختیار بخش غیردولتی قرار دهیم که متأسفانه برخی از دستگاه‌ها، همکاری لازم در این خصوص را ندارند.

پورمهدی تعداد پروژه‌های نیمه تمام موجود در سطح کشور را بیش از ۷۱ هزار مورد اعلام کرد و افزود: با ارزش پول امروز، برای تکمیل و اتمام این پروژه‌ها بیش از ۵۰۰ هزار میلیارد تومان اعتبار نیاز است که این رقم، معادل با چندین سال بودجه عمرانی کشور است.

معاون امور عمرانی استاندار آذربایجان شرقی تعداد پروژه‌های نیمه تمام موجود در استان را نیز دو هزار باب اعلام کرد و افزود: وضعیت اقتصاد کشور، وضعیت مالیات و به‌خصوص وضعیت درآمدهای نفتی کشور، مشخص است و به همین دلیل باید نهایت تلاش خود را برای واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام به بخش غیردولتی به‌کار بگیریم.

 

پورمهدی همچنین بر لزوم استفاده از توان و ظرفیت شهرداری‌ها درمورد واگذاری پروژه‌های نیمه‌تمام تأکید کرد.