بهبود کیفیت مستلزم تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد بهبود کیفیت  مستلزم تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودروسازان سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود کیفیت خودرو‌سازی مستلزم استفاده از تکنولوژی روز دنیاست و تنها راه تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودروسازان، مشارکت‌های بین‌المللی است که بعد از برجام […]

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس مطرح کرد

بهبود کیفیت  مستلزم تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودروسازان

سخنگوی کمیسیون صنایع و معادن مجلس شورای اسلامی گفت: بهبود کیفیت خودرو‌سازی مستلزم استفاده از تکنولوژی روز دنیاست و تنها راه تزریق منابع با نرخ تسهیلات اندک به خودروسازان، مشارکت‌های بین‌المللی است که بعد از برجام افزایش یافت.

سعید باستانی درگفت‌وگو با ایرنا افزود: هم اکنون این مشارکت‌‌ها با شرکت‌های رنو، پژو، هیوندای و بنز در حال انجام است.

وی اظهار کرد: امیدواریم فعالیت‌هایی که بعد از برجام آغاز شد پایدار باشد.

وی با اشاره به شعار «اقتصاد مقاومتی، تولید و اشتغال» گفت: با توجه به این‌که گسترش هر تشکیلات جدید مغایر اصول اقتصاد مقاومتی است در شورای نگهبان با ایجاد صندوق حمایت از استادکاران مخالفت شد.

باستانی افزود: صندوقی که در سازمان میراث فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری بود به صندوق حمایت و ترویج صنایع دستی و گردشگری تغییر نام یافت و محل اعتبار هم برای آن در نظر گرفته شد.

وی اظهار کرد: با این اقدام ایراد شورای نگهبان هم برطرف می‌شود و در صورت تأیید و ابلاغ از همه مشاغل خانگی و صنایع‌دستی و گردشگری که در ۱۲۱ عنوان تعریف شده حمایت می‌شود و باعث تحول بزرگ می‌گردد.

 

وی درباره تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت نیز گفت: دولت لایحه خود در این زمینه را پس نگرفته و با توجه به این‌که وارد قانون بودجه می‌شویم بررسی آن به اواخر امسال یا اوایل سال آینده می‌رسد و با توجه به جو مجلس، برداشت من این است که تفکیک وزارتخانه در اولویت نمایندگان نیست.