هر چند هنوز بخشی از جزییات مربوط به قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از سوی ایران با شرکت ایرباس باقیمانده و مشخص نیست در چند روز آینده این قرارداد چگونه نهایی خواهد شد اما یک موضوع قطعی به نظر میرسد و آن ورود حداقل ۵ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در سال […]
هر چند هنوز بخشی از جزییات مربوط به قرارداد خرید ۱۱۸ فروند هواپیما از سوی ایران با شرکت ایرباس باقیمانده و مشخص نیست در چند روز آینده این قرارداد چگونه نهایی خواهد شد اما یک موضوع قطعی به نظر میرسد و آن ورود حداقل ۵ فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کشور در سال جاری است.
به گزارش ایسنا، هرچند در طول هفتههای گذشته طولانیشدن مذاکرات ایران با شرکت ایرباس برای تبدیل کردن پیش قرارداد به قرارداد نهایی باعث ایجاد تردیدهایی شده که بعضا نسبت به اجرایی نشدن کل قرارداد تردید ایجاد میکردند، اما به نظر میرسد مسؤولان وزارت راه و شهرسازی و سازمان هواپیمایی کشوری نسبت به اجرایی شدن این طرح اطمینان کامل دارند.
این اطمینان پس از سفر وزیر حملونقل فرانسه به ایران و ابراز امیدواری وی نسبت به اجرایی شدن این توافق و افزایش همکاریهای دو طرف به شکلی قابل توجه افزایش یافت تا حالا وعده ورود بین ۵ تا ۸ فروند ایرباس جدید به آسمان ایران در طول ماههای آینده قطعی باشد.
رییس سازمان هواپیمایی در آخرین اظهارنظر در این باره اعلام کرده از دو مدل هواپیمای ۳۲۰ و ۳۳۰ خریداری شده از سوی ایران بین ۵ تا ۸ هواپیما در طول ماههای آینده به کشور تحویل خواهد شد. موضوعی که در کنار کاهش قابل توجه میانگین سن ناوگان کشور و البته ورود نخستین هواپیماهای نوساز پس از سالها به ایران میتواند تعداد صندلیهای فعال در آسمان کشور را نیز به شکلی قابل توجه ارتقاء دهد.
دو هواپیمای مطرح شده از سوی معاون آخوندی بهطور میانگین توان حمل ۳۰۰ مسافر را دارند و به این ترتیب با ورود آنها در صورت آمدن ۵ ایرباس صندلیهای هوایی ایران ۱۵۰۰ عدد و در صورت ورود ۸ ایرباس ظرفیت آسمان ایران در حدود ۲۴۰۰ صندلی افزایش پیدا خواهد کرد.
با اضافه شدن این هواپیماها میتوان انتظار داشت ایرانایر در کنار پروازهای داخلی خود بخشی از مسیرهای خارجی را نیز بار دیگر از سر میگیرد که میتواند مقدمهای بر آغاز دوران جدید ایرلاین دولتی ایران در عرصه بینالمللی تلقی شود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.