حذف سامانه ستاد یا بومی شدن آن

استاندار خوزستان خواستار شد حذف سامانه ستاد یا بومی شدن آن استاندار خوزستان با بیان این‌که قبلاً مناقصات روزنامه‌ای بوده گفت: ولی براساس وضع قوانین جدید سامانه ستاد هست و اگر این سامانه باشد دیگر کسی نمی‌تواند برای بومی‌ها امتیازی قائل شود؛ متأسفانه برخی مواقع وضع چنین قوانینی ضرر دارد و معایب آن را در […]

استاندار خوزستان خواستار شد

حذف سامانه ستاد یا بومی شدن آن

استاندار خوزستان با بیان این‌که قبلاً مناقصات روزنامه‌ای بوده گفت: ولی براساس وضع قوانین جدید سامانه ستاد هست و اگر این سامانه باشد دیگر کسی نمی‌تواند برای بومی‌ها امتیازی قائل شود؛ متأسفانه برخی مواقع وضع چنین قوانینی ضرر دارد و معایب آن را در نظر نگرفتند.

به گزارش مهر، غلامرضا‌شریعتی در ادامه با تأکید بر این‌که هیچ دستگاه اجرایی هم نمی‌تواند از غیرسامانه ستاد مناقصه برگزار کند، اظهارکرد: مطالبه ما از نمایندگان مجلس برداشتن این سامانه یا بومی کردن آن است.

وی یادآور‌شد: در حال حاضر تنها راه در دست، ترک‌تشریفات است و امکان انجام آن برای همه پروژه‌ها که وجود ندارد؛ من تمام تلاش خود را برای بهره‌مندی از نیروهای بومی به‌کار گرفته‌ام.

استاندار خوزستان با بیان این‌که با موافقت وزارت کشور، طرح نجات بخشی ۸۰۰ خانوار ساکن در مناطق پرخطر اهواز انجام می‌شود، گفت: با موافقت وزارت کشور، طرح جابه‌جایی خانه‌های پرخطر در کوی رمضان و منبع آب را انجام می‌دهیم. به این خانواده‌ها مبلغ ۱۲ میلیون پرداخت و آنها را به شهر رامین منتقل خواهیم کرد.

وی افزود: طی صحبت با مسؤولان ملی، ۸۰۰ خانوار این منطقه را از خطر و بحرانی که بیخ گوش اهواز است و آنها در معرض آسیب داده قرارداده نجات می‌دهیم.

استاندار خوزستان با اشاره این‌که وزیر کشور هم این مسأله را پذیرفته است، تصریح‌کرد: البته در این بین ۸۰ خانواری که در معرض بحران شدیدتری هستند را خودمان با اولویت انجام می‌دهیم.

شریعتی بیان‌کرد: اعتبار ماده ۱۲ در راستای حل مسایل بحرانی به استان اختصاص داده شده که پیش‌بینی حوادث احتمالی در این بحران‌ها را داشته باشیم؛ بنابراین انجام این امور برای پیشگیری از وقوع بحران باید در اولویت قرار گرفته و بعد پرداخت خسارت‌های سیل را در دستور کار قرار می‌دهیم.

 

وی با اشاره به این‌که اگر بنا باشد تعداد پروژه‌های کم‌تر اما کار مؤثرتر انجام شود خیلی بهتر است، تأکید‌کرد: باید برای پیشگیری از بروز خسارت‌های دیگر در آینده زیرساخت‌های تخریب شده در سیل قبلی را ترمیم و در این زمینه به ویژه باید برای ترمیم سیل‌بند‌ها اقدام کنیم.