باتری ایرانی رقیب بالقوه و سرسخت ترکیه و کره در بازار منطقه است

انجمن باطری‌سازان باتری ایرانی رقیب بالقوه و سرسخت ترکیه و کره در بازار منطقه است  انجمن باطری‌سازان اعلام‌کرد: شراکت خارجی‌‌ها با ایران در صنعت باطری حساس است و باید اظهارنظر دقیق و تخصصی در رابطه با آن داشت. به گزارش مهر، انجمن باطری سازان اعلام‌کرد: باتری ایرانی رقیب بالقوه و سرسخت ترکیه و کره در […]

انجمن باطری‌سازان

باتری ایرانی رقیب بالقوه و سرسخت ترکیه و کره در بازار منطقه است

 انجمن باطری‌سازان اعلام‌کرد: شراکت خارجی‌‌ها با ایران در صنعت باطری حساس است و باید اظهارنظر دقیق و تخصصی در رابطه با آن داشت.

به گزارش مهر، انجمن باطری سازان اعلام‌کرد: باتری ایرانی رقیب بالقوه و سرسخت ترکیه و کره در بازار منطقه است. در این توضیحات آمده است: در تاریخ ۲۴ آبان خبری به نقل از جناب آقای مهندس گویک نرسسیان، رییس اتحادیه سازندگان و فروشندگان باتری خودرو با عنوان «اعلام آمادگی شرکت‌های بزرگ برای شراکت با ایران» بر روی خروجی خبرگزاری مهر قرار گرفت و بیان شد ایران در شراکت با خارجی‌ها می‌تواند بازار منطقه را تأمین کند.

ایشان در این خبر، تنها به علاقه شرکت‌های کره‌ای و ترکیه‌ای برای مشارکت در تولید باتری در کشور اشاره کرده‌اند. در ادامه خبر نیز آقای گویک‌نرسسیان به عدم وجود ظرفیت تولید در میان کشورهای منطقه – به جز ترکیهـ اشاره نموده و این را فرصتی برای تبدیل شدن ایران به قطب تولید باتری در منطقه عنوان نمودند.

از آنجایی که بحث شراکت خارجی در صنایع مختلف از جمله صنعت تولید باتری خودرو بسیار حساس می‌باشد، چنین اظهارات غیرتخصصی و غیرحرفه‌ای در چنین سطح وسیع انعکاس رسانه‌ای می‌تواند تهدید جدی برای تولیدکنندگان باتری خودرو تلقی گردد. چون همان‌طور که واضح است مشکلات صنایع گوناگون در کشور با یکدیگر متفاوت بوده بنا بر این نمی‌توان نسخه‌ای یکسان برای حل مشکلات تمامی صنایع فعال در کشور تجویز نمود.

 

لذا اگر به‌صورت کلی عنوان می‌شود که مشارکت یا سرمایه‌گذاری خارجی می‌تواند به رونق و پیشرفت صنعت کمک کند، باید بررسی شود که شراکت خارجی در هر صنعت به چه نحوی باید باشد تا موجب آسیب صنعت کشور نشده و تولیدکننده داخلی را با مشکل مواجه نسازد. پرواضح است که چنین مباحث تخصصی و حساسی باید ابتدا به‌صورت کارشناسی در جایگاه خود بررسی و نتیجه آن به‌صورت حرفه‌ای برای مخاطبان تبیین و رسانه‌ای گردد.