حذف ۵ شرکت از لیست شرکت‌های مجاز ارایه‌دهنده خدمات پس از فروش IT

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران حذف ۵ شرکت از لیست شرکت‌های مجاز ارایه‌دهنده خدمات پس از فروش IT رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران به اجرای جدی طرح ساماندهی شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پس از فروش کالاهای IT اشاره کرد و گفت: ۵ شرکت به دلیل ارایه ندادن خدمات پس از فروش اصلی از لیست شرکت‌های مجازی […]

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران

حذف ۵ شرکت از لیست شرکت‌های مجاز ارایه‌دهنده خدمات پس از فروش IT

رییس اتحادیه فناوران رایانه تهران به اجرای جدی طرح ساماندهی شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پس از فروش کالاهای IT اشاره کرد و گفت: ۵ شرکت به دلیل ارایه ندادن خدمات پس از فروش اصلی از لیست شرکت‌های مجازی که توسط این اتحادیه پیشتر معرفی شده‌اند، حذف می‌شوند.

سیدمهدی‌میرمهدی‌کمیجانی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: اتحادیه فناوران رایانه با کمک وزارت صنعت، معدن و تجارت پیشتر ۶۰ شرکت را به عنوان شرکت‌های مجاز ارایه‌کننده خدمات پس از فروش کالاهای IT در سامانه اطلاع‌رسانی خود معرفی کرده بود.

وی بدون اشاره به نام این شرکت‌ها ادامه‌داد: شرکت‌های مذکور موظف به ارایه خدمات پس از فروش اصلی و خوب به خریداران بودند که به دلیل بروز برخی تخلف‌ها این اتحادیه از روز نخست آبان‌ماه امسال طرح جدی ساماندهی شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پس از فروش را در دستور کار خود قرارداد.

میرمهدی‌کمجانی خاطرنشان‌ساخت: طرح مذکور تلاش دارد شرکت‌هایی که در ارایه خدمات پس از فروش مناسب و اصلی ناتوان هستند را از لیست شرکت‌های مجاز خارج کند و بر این اساس بازرسی‌های دقیقتری درحال انجام است.

وی با بیان این‌که نظارت دقیقی از سوی این اتحادیه بر شرکت‌های ارایه‌کننده خدمات پس از فروش کالاهای IT انجام می‌شود، گفت: اکنون تعداد زیادی از این شرکت‌ها بازرسی شده‌اند و تلاش می‌شود کل شرکت‌ها به زودی بازرسی شوند.

این فعال بازارکالاهای فناوری اطلاعات با بیان این‌که نظارت بیش‌تری بر گارانتی‌های غیرمعتبر اعمال می‌شود، گفت: شرکت‌ها وظیفه دارند خدمات پس از فروش معتبر در اختیار مصرف‌کنندگان قرار دهند و در صورت تخلف با آنها برخورد جدی می‌شود.

میرمهدی‌کمجانی افزود: بازرسی‌های انجام شده نشان داد برخی شرکت‌ها نیاز به تمدید پروانه‌های خود داشته‌اند که برای اینکار اقدام‌های لازم صورت گرفته است.

وی گرچه بازارکالاهای IT را بازاری نامناسب برای فروشندگان توصیف کرد اما بر ارایه خدمات پس از فروش معتبر از سوی عرضه‌کنندگان این نوع کالا‌ها تأکید کرد.

 

سوم آبان‌ماه سال گذشته بود که رییس اتحادیه صنف فناوران رایانه تهران گفت: وجود تعرفه‌های مناسب برای واردات کالاهای رایانه‌ای سبب شده است کالای قاچاق در این صنف وجود نداشته باشد.