پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام وجوه اداره شده به طرفین قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی

جزییات بودجه پیشنهادی وزارت ICT در سال ۹۷ پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام وجوه اداره شده به طرفین قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی گروه IT – در لایحه بودجه سال آینده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموع حدود ۳۹۰۶ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری تا […]

جزییات بودجه پیشنهادی وزارت ICT در سال ۹۷

پرداخت ۱۴۰۰ میلیارد ریال وام وجوه اداره شده به طرفین قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی

گروه IT – در لایحه بودجه سال آینده برای وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مجموع حدود ۳۹۰۶ میلیارد تومان بودجه در نظر گرفته شده که نسبت به سال جاری تا ۴۳۷ میلیارد تومان افزایش دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده، بودجه ۳۹۰۶ میلیاردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در مقایسه با عملکرد ۱۸۶۴ میلیاردی این وزارتخانه در سال ۱۳۹۵ تا ۲۰۰۰ میلیارد تومان رشد دارد و همچنین در مقایسه با رقم مصوب ۳۴۷۰ میلیاردی سال‌جاری این افزایش به بیش از ۴۳۰ میلیارد تومان می‌رسد. البته عملکرد بودجه وزارتخانه در سال‌جاری هنوز مشخص نشده است.

جزییات توزیع بودجه ۳۹۰۰ میلیاردی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات نشان می‌دهد که پیش‌بینی شده در سال آینده حدود ۳۵۶۸ میلیارد تومان به خود وزارتخانه اختصاص پیدا کند. همچنین ۹۲ میلیارد تومان برای سازمان تنظیم مقررات رادیویی، ۳۸ میلیارد تومان برای سازمان فضایی ایران و همچنین ۹ میلیارد تومان برای شرکت ملی پست و تا ۶ میلیارد دیگر برای شرکت زیرساخت این وزارتخانه قابل پیش‌بینی است.

تعیین ۱۴۰۰میلیارد ریال وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات

لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور به شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه می‌دهد تا مبلغ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از منابع داخلی خود را به صورت وجوه اداره شده توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی با تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اختصاص دهند.

تبصره ۱۸ لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ کل کشور به استفاده از وام وجوه اداره شده وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات پرداخته است.

در این تبصره، به شرکت‌های تابع وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات اجازه داده می‌شود با تأیید وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات تا مبلغ یک‌هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال از محل منابع داخلی خود و برای کمک به سرمایه‌گذاری‌های خطر پذیر، ایجاد کارور(اپراتور)‌های ارایه‌کننده خدمات الکترونیکی در همه بخش‌ها، حمایت از طرح‌های توسعه‌ای اشتغال آفرین یا صادرات کالا و خدمات در این بخش توسط بخش‌های خصوصی و تعاونی به صورت وجوه اداره شده تخصیص دهند.

البته باید آیین‌نامه‌ای به پیشنهاد مشترک وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات و سازمان برنامه و بودجه کشور تهیه شده و به تصویب هیأت وزیران برسد و مابه التفاوت نرخ سود را از محل آن پرداخت کنند.

تسهیلات وام وجوه اداره شده به همه شرکت‌های خصوصی و تعاونی دارای قرارداد با دستگاه‌های دولتی و عمومی پرداخت می‌شود.

 

بر این اساس، در ۴ گروه میزان وام پرداختی با توجه به مبلغ قرارداد شرکت‌ها با بخش دولتی و عمومی تعیین می‌شود که دریافت کننده وام ‌باید به محض پایان قرارداد، نسبت به تسویه آن با بانک عامل اقدام کند.