بازپرداخت ۸۶ میلیارد تومان توسط دانش‌بنیان‌ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد بازپرداخت ۸۶ میلیارد تومان توسط دانش‌بنیان‌ها رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این‌که از کل شرکت‌های دانش‌بنیان دو هزار و ۳۱۹ شرکت به صندوق درخواست وام داده‌اند، گفت: تاکنون ۸۶ میلیارد تومان توسط شرکت‌ها بازپرداخت شده است. بهزادسلطانی، در گفت‌و‌گو با مهر اظهارکرد: ضریب نفوذ صندوق نوآوری […]

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خبر داد

بازپرداخت ۸۶ میلیارد تومان توسط دانش‌بنیان‌ها

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی با بیان این‌که از کل شرکت‌های دانش‌بنیان دو هزار و ۳۱۹ شرکت به صندوق درخواست وام داده‌اند، گفت: تاکنون ۸۶ میلیارد تومان توسط شرکت‌ها بازپرداخت شده است.

بهزادسلطانی، در گفت‌و‌گو با مهر اظهارکرد: ضریب نفوذ صندوق نوآوری و شکوفایی ۷۴ درصد بوده است و بدان معناست که از ۳ هزار و ۱۴۹ شرکت دانش‌بنیان دو هزار و ۳۱۹ شرکت به صندوق طرح ارایه کردند تا وام دریافت کنند.

وی با بیان این‌که طی مدت ۴ سال، بیش از ۱۰۰ طرح به نتیجه رسیده و محصول خود را وارد بازار کرده‌اند، گفت: بازپرداخت وام این شرکت‌ها آغاز شده و تاکنون ۸۶ میلیارد تومان را بازگردانده‌اند.

به گفته سلطانی، این طرح‌های کوتاه‌مدت یک تا دوساله بودند.

رییس صندوق نوآوری و شکوفایی خاطرنشان‌کرد: مابقی شرکت‌هایی که به صندوق نوآوری و شکوفایی رجوع نکرده‌اند به این دلیل که یا اطلاعی ندارند یا این‌که شرکت‌های نوپا یا صنعتی هستند.

وی ادامه‌داد: شرکت‌های نوپا هنوز نتوانسته‌اند طرح خود را به نتیجه برسانند و شرکت‌های صنعتی هم نیازی به وام‌های صندوق ندارند؛ شرکت‌های صنعتی تنها برای معافیت‌های مالیاتی دانش‌بنیان می‌شوند.

 

سلطانی عنوان‌کرد: همچنین طرح‌هایی هستند که در شهرستان‌ها هستند و اطلاعی از اقدامات معاونت علمی و فناوری و صندوق نوآوری و شکوفایی ندارند.