سامانه اعلام مزاحمت خیابانی برای گوشی‌های هند اجباری شد!

  دولت هند افزوده شدن دکمه‌ای خاص به تمامی گوشی‌های هوشمند عرضه شده در هند برای اعلام مزاحمت و زورگیری خیابانی را از ابتدای سال ۲۰۱۷ الزامی کرد. به گزارش فارس به نقل از ان پی آر، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هند، کمک به زنان در معرض خطر و تجاوز در […]

 

دولت هند افزوده شدن دکمه‌ای خاص به تمامی گوشی‌های هوشمند عرضه شده در هند برای اعلام مزاحمت و زورگیری خیابانی را از ابتدای سال ۲۰۱۷ الزامی کرد.

به گزارش فارس به نقل از ان پی آر، بنا بر اعلام وزیر ارتباطات و فن‌آوری اطلاعات هند، کمک به زنان در معرض خطر و تجاوز در محیط‌های عمومی، از جمله مهم‌ترین اهداف اجرای این طرح اعلام شده است.

زنان و دیگر افراد در معرض خطر و مزاحمت با فشردن این دکمه می‌توانند به سرعت با شماره یا شماره‌های اضطراری که خود آن را تعیین می‌کنند تماس گرفته و فرد مخاطب را از مشکل موجود مطلع کنند. در واقع فشردن این دکمه به معنای مطلع شدن پلیس و دوستان و اقوام نزدیک فرد از یک مشکل امنیتی جدی برای فرد تماس گیرنده است.

وزیر ارتباطات هند با ارسال پیامی در توییتر در این مورد گفته است: تضمین امنیت زنان از طریق فن‌آوری به معنای توانمندسازی دیجیتال و مؤلفه‌ای مهم برای هند دیجیتال است.

وی افزوده شدن سیستم موقعیت‌یاب مکانی به تمامی گوشی‌ها در هند را هم از ابتدای سال ۲۰۱۸ ضروری اعلام کرده و می‌گوید از این طریق به راحتی می‌توان موقعیت افراد در معرض مزاحمت و زورگیری را شناسایی کرد.

 

طی سال‌های اخیر خشونت علیه زنان در اماکن عمومی در هند به طرز چشمگیری افزایش یافته و ده‌ها مورد تجاوز به بانوان در این کشور رخ داده که برخی از آن‌ها به مرگ دردناک قربانیان انجامیده است.