ممنوعیت حضور در مناقصات شهرداری برای پیمانکارانی که حساب بانکی خارج از استان دارند

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس مطرح‌کرد ممنوعیت حضور در مناقصات شهرداری برای پیمانکارانی که حساب بانکی خارج از استان دارند  رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: به نام توسعه شهر بندرعباس، الزام‌های زیست‌محیطی نادیده گرفته شده و باید زوایای پنهان و زد و بندهای احتمالی در فروش ساحل بندرعباس روشن و مشخص شود. […]

رییس کمیسیون عمران شورای شهر بندرعباس مطرح‌کرد

ممنوعیت حضور در مناقصات شهرداری برای پیمانکارانی که حساب بانکی خارج از استان دارند

 رییس کمیسیون فرهنگی شورای شهر بندرعباس گفت: به نام توسعه شهر بندرعباس، الزام‌های زیست‌محیطی نادیده گرفته شده و باید زوایای پنهان و زد و بندهای احتمالی در فروش ساحل بندرعباس روشن و مشخص شود.

به گزارش ایرنا، حجت‌الاسلام‌احمدعامری با تأیید مواضع نماینده ولی فقیه در هرمزگان و امام جمعه بندرعباس در مخالفت با نقض حریم دریا تصریح‌کرد: امیدوارم با اقدام فوری، مشکل تعرض به دریا که مانند بیماری مزمن بر ساحل نقش بسته، یک بار برای همیشه پایان یابد.

وی تأکید‌کرد: این برخورد قاطع باید موجب پشیمانی و درس عبرتی باشد تا سوداگران دست طمع به اموال عمومی دراز نکنند.

آیت‌ا…غلامعلی‌نعیم‌آبادی در خطبه‌های نمازجمعه بندرعباس اظهارداشت: ساخت بازار ماهی فروشان در کنار ساحل بندرعباس غیرقانونی است و بنده به عنوان مدافع قانون جلوی ساخت و سازهای غیرقانونی را خواهم گرفت.

وی گفت: استفاده از ساحل حق مردم است و سالانه میلیون‌ها گردشگر از سراسر کشور به خاطر ساحل به استان هرمزگان سفر می‌کنند.

رییس کمیسیون عمران شورا نیز در نطق پیش از دستور خود نسبت به گشایش حساب بانکی بنگاه‌های اقتصادی در خارج از استان اعتراض کرد.

کیانوش‌جهانبخش ادامه‌داد: شهرداری نباید به پیمانکارانی که حساب بانکی خارج از استان دارند و ضمانتنامه‌های بانکی آنان در هرمزگان صادر نشده، اجازه شرکت در مناقصه‌های شهرداری را بدهد.

وی همچنین به اقدام یکی از بانک‌های استان در به نمایش گذاشتن آمبولانس‌های اهدایی این بانک پیش از تحویل به دانشگاه علوم پزشکی اعتراض کرد.

*شهرداری بندرعباس در بسیاری از حوزه‌ها نمره قبولی نمی‌گیرد

یکی دیگر از اعضای شورای شهر نیز گفت: خدمات شهری در بسیاری از حوزه‌ها قابل قبول نیست و نمی‌توان به آن نمره قبولی داد.

مجیدعسکری‌زاده اظهارکرد: جمع‌آوری زباله به صورت سنتی و غیربهداشتی انجام می‌شود و خدمات شهری باید برای تفکیک زباله نیز برنامه داشته باشد.

وی ادامه‌داد: وضعیت جمع‌آوری و از بین بردن زباله‌های عفونی و بیمارستانی نیز نگران‌کننده است.

عسکری‌زاده همچنین خواستار ارایه برنامه از معاون خدمات شهری برای ساماندهی بازار کوچه کارگزاری بندرعباس و توجه به خدمات رفاهی کارکنان شهرداری شد.

این عضو شورا وضعیت فضای سبز را نیز نامطلوب توصیف و اضافه‌کرد: کاشت برخی گونه‌های گیاهی مشکل‌زا قرار بود متوقف شود اما همچنان این روند ادامه دارد.

*انتقاد از نابودی سرمایه‌ها و هزینه‌های شهرداری

یکی دیگر از اعضای شورا نیز بی‌توجهی نسبت به هدررفت سرمایه‌ها و اجرایی نشدن تعهدات افراد طرف قرارداد شهرداری را مورد انتقاد قرارداد.

جوادبلارک در این زمینه گفت: یکی از نمونه‌های هدررفت سرمایه شهرداری، فواره‌ای است که با هزینه حدود ۳۰۰میلیون تومان در مجاورت اسکله شیلات کار گذاشته شد و بعد از مدتی بدون استفاده ماند.

به گفته بلارک، شهرداری حتی حاضر به جمع‌آوری باقیمانده این فواره گران‌قیمت نبود و تا مدت‌‌ها کنار ساحل افتاده بود.

*کمبود امکانات کم کاری‌ها را توجیه نمی‌کند

آبتین‌امیری دیگر عضو شورا خدمات شهری را معیار قضاوت مردم نسبت به عملکرد شهرداری دانست و خاطرنشان‌کرد: از کمبود امکانات آگاهی داریم اما این کمبود‌ها کم کاری را توجیه نمی‌کند.

وی ادامه‌داد: از معاون خدمات شهری انتظار می‌رود ارتباط خود با مجموعه‌های خارج از شهرداری را تقویت کند تا بتواند از امکانات و کمک‌های دیگر اداره‌ها و مجموعه‌ها بهره‌مند شود.

*شهرداری آزمایشگاه آسفالت می‌سازد

شورای شهر بندرعباس در آخرین دستور کار خود، راه‌اندازی آزمایشگاه کیفیت آسفالت توسط شهرداری با اعتبار ۴۰۰میلیون تومان را به رای گذاشت که با اکثریت آرا به تصویب رسید.

کیانوش‌جهانبخش، رییس کمیسیون عمران شورا در دفاع از آن اظهارکرد: شهرداری سالانه حدود ۴۰۰ میلیون تومان هزینه به آزمایشگاه‌های دیگر می‌پردازد که با راه‌اندازی این آزمایشگاه، این هزینه صرفه‌جویی خواهد شد.

هنگام بحث پیرامون این پیشنهاد، کیفیت آسفالت‌های جدید در برخی خیابان‌های بندرعباس مورد انتقاد قرار گرفت.

اسلام‌باوقار، رییس شورا در این باره گفت: آسفالت بلوار افروز شهابی حد فاصل چهارراه گفت‌وگوی تمدن‌‌ها تا چهارراه خانه نان حدود ۳ ماه پیش روکش شده اما پس از یک هفته این آسفالت کنده شده است.

حجت‌الاسلام‌عامری نیز گفت: شائبه‌ها و شایعه‌هایی پیرامون کم‌فروشی در طرح‌های آسفالت شهرداری وجود دارد که امیدواریم درست نباشد.

 

وی افزود: شنیده می‌شود در این طرح‌ها به عنوان مثال روکش آسفالت به جای ضخامت ۵ سانتی‌متری قید شده در قرارداد، ضخامت کم‌تری دارد.