اصلاح‌نژاد به شیوه انتقال جنین برای نخستین بار در استان مرکزی

اصلاح‌نژاد به شیوه انتقال جنین برای نخستین بار در استان مرکزی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اصلاح نژاد به شیوه انتقال جنین برای نخستین بار در جمعیت دام سنگین استان در شهرستان خنداب انجام شد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، همایون‌نادرنیا افزود: این […]

اصلاح‌نژاد به شیوه انتقال جنین برای نخستین بار در استان مرکزی

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی گفت: اصلاح نژاد به شیوه انتقال جنین برای نخستین بار در جمعیت دام سنگین استان در شهرستان خنداب انجام شد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از روابط‌عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی، همایون‌نادرنیا افزود: این انتقال جنین برای نخستین بار در گله‌های مردمی و توسط سرمایه‌گذار بخش خصوصی در سطح کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: در قالب این طرح، دام، محل نگهداری و تأمین علوفه توسط بخش خصوص تأمین شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان مرکزی خاطرنشان‌کرد: برای انجام این طرح ۳۰ گاو هلشتاین که از آمادگی کامل برای باردار شدن برخوردار هستند، آماده شده و ۲۰ جنین گاو سرابی از نژادهای مقاوم و شیری بومی کشور توسط کارشناسان مرکز اصلاح‌نژاد دام، در بدن ۲۰ رأس از این دام‌ها قرار گرفت.

نادرنیا زمان بهره‌برداری از این نژاد را حدود ۳ سال آینده عنوان کرد و افزود: گوساله‌های به دنیا آمده در این روش، دو رگ‌گیری شده (تلفیق با یک نژاد برتر) و گوساله‌های نسل سوم برای افزایش درآمد اقتصادی در بین دامداران روستایی توزیع می‌شود.

 

وی گفت: این طرح با هدف افزایش اشتغال، ایجاد درآمد و توجیه اقتصادی دامداری در روستا‌ها و کاهش مهاجرت روستاییان به شهر‌ها انجام می‌شود.