دولت سال آینده ۷۶ هزار میلیارد ریال جریمه می‌گیرد

دولت سال آینده ۷۶ هزار میلیارد ریال جریمه می‌گیرد  بخشی از درآمدهای دولت در سال آینده به دریافت جریمه‌های ناشی از تخلف از قانون نظیر راهنمایی و رانندگی، تخلفات صنفی و تخریب محیط‌زیست باز می‌گردد که رقم ۷۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریالی در لایحه بودجه ۹۷ برای آن پیش‌بینی شده است. به گزارش ایرنا […]

دولت سال آینده ۷۶ هزار میلیارد ریال جریمه می‌گیرد

 بخشی از درآمدهای دولت در سال آینده به دریافت جریمه‌های ناشی از تخلف از قانون نظیر راهنمایی و رانندگی، تخلفات صنفی و تخریب محیط‌زیست باز می‌گردد که رقم ۷۶ هزار و ۸۵۶ میلیارد ریالی در لایحه بودجه ۹۷ برای آن پیش‌بینی شده است.

به گزارش ایرنا براساس جداول لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور، دولت در سال آینده درآمد حاصل از «جرایم رانندگی» را به میزان ۳۰ هزار میلیارد ریال در نظر گرفته و «جریمه‌ها و دیگر وجوه ناشی از اجرای قانون مبارزه با موادمخدر» نیز یکهزار و ۲۰۰ میلیارد ریال پیش‌بینی کرده است.

همچنین دولت در نظر دارد از محل «جرایم و مجازات قانون کار» ۱۲ میلیارد ریال، «جرایم و خسارات زیست‌محیطی» ۱۰۰ میلیارد ریال، «تخلفات صنفی» ۵۰۰ میلیارد ریال، «جرایم و فروش صیدآلات، چوب آلات، ادوات و مواد بازداشتی»۳۲۰ میلیارد ریال، «تخلفات بهداشتی» ۱۵۰ میلیارد ریال درآمد داشته باشد.

براساس این لایحه، درآمد حاصل از «جرایم انصراف تحصیلی» ۱۰۰ میلیارد ریال، «جرایم و مجازات ورود و اقامت غیرمجاز اتباع خارجی به استثنای کسانی که به تشخیص مراجع ذی‌ربط برای اقامت بیش از مدت روادید صادره، عذر موجه دارند» ۳۰۰ میلیارد ریال، «جرایم و خسارت ناشی از اجرای قانون اصلاح قانون حفظ کاربری اراضی زراعی و باغ‌ها» ۹۰۰ میلیارد ریال و «سایر جرایم و خسارات» ۸ هزار و ۶۸۴ میلیارد ریال تعیین شده است.

همچنین در زمینه «خسارات ناشی از اجرای طرح‌های عمرانی و معدنی در عرصه منابع طبیعی» یک‌هزار و ۲۰۰میلیارد ریال، «جرایم معوق رانندگی» ۱۶ هزار میلیارد ریال، «اجرای قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز» یکهزار و ۸۵۰میلیارد ریال، «جرایم ناشی از مصرف گاز و فرآورده‌های نفتی مازاد بر الگوی مصرف» ۲۰۰ میلیارد ریال و «جریمه زمان غیبت مشمولان» ۱۵ هزار میلیارد ریال درآمد برای دولت پیش‌بینی شده است.

طی پیش‌بینی دولت، سال آینده «از محل اجرای ماده ۱۲ آیین‌نامه اجرایی قانون مدیریت پسماندها» ۲۰۰ میلیارد ریال درآمد دارد؛ در زمینه هوای پاک نیز در «اجرای ماده ۳۳ قانون هوای پاک» ۱۰۰ میلیارد ریال و «وصول جریمه‌ها و خسارات قانون حفاظت، احیا و مدیریت تالاب‌ها» ۴۰ میلیارد ریال درآمد برای دولت پیش‌بینی شده است.

 

به گزارش ایرنا، لایحه بودجه ۱۳۹۷ کل کشور ۱۹ آذر ماه تقدیم مجلس‌شورای‌اسلامی شد؛ سقف بودجه مورد نظر دولت برای سال آتی ۱۱ میلیون و ۹۴۹ هزار و ۳۵۴ میلیارد و ۶۷۴ میلیون ریال پیش‌بینی شده است.