جانبازی که ۳۳ سال چشمانش رنگ خواب ندیده است!

  کارگردان مستند «مثل ماهی» با اشاره به این‌که این فیلم درباره جانبازی است که از ۳۳ سال قبل تاکنون نتوانسته بخوابد از راه‌اندازی کمپینی برای کمک به بهبود این جانباز خبر داد. بهروز خرم، کارگردان مستند «مثل ماهی» درباره چگونگی ساخته شدن این فیلم به مهر گفت: مستند بلند «مثل ماهی» درباره یکی از […]

 

کارگردان مستند «مثل ماهی» با اشاره به این‌که این فیلم درباره جانبازی است که از ۳۳ سال قبل تاکنون نتوانسته بخوابد از راه‌اندازی کمپینی برای کمک به بهبود این جانباز خبر داد.

بهروز خرم، کارگردان مستند «مثل ماهی» درباره چگونگی ساخته شدن این فیلم به مهر گفت: مستند بلند «مثل ماهی» درباره یکی از جانبازان جنگ تحمیلی است که بیش از ۳۳ سال است، نتوانسته بخوابد. رجب رشیدی‌نسب کسی است که رگ خوابش را در جبهه‌ها جا گذاشته است.

وی ادامه داد: یک سال قبل از طریق رسانه‌ها با زندگی این جانباز آشنا شدم. او در روستای قُرقی در اطراف مشهد زندگی می‌کند و از آن‌جا که خود من نیز اهل خراسان رضوی هستم علاقه‌مند شدم او را ببینم و اگر امکانش فراهم شد مستندی درباره زندگی‌‌اش بسازم. به همین جهت در ایام نوروز به این روستا رفتم و بعد از دور روز جستجو و پرسش از اهالی روستا توانستم او را بیایم. طی دیداری که با وی و خانواده‌‌اش داشتم و بعد از خواندن پرونده پزشکی او تصمیم به ساخت مستندی در این باره گرفتم.

خرم یادآور شد: «مثل ماهی» فیلمی درباره بی‌خوابی‌های رجب رشیدی نسب است. وی در سال ۵۹ – ۶۰ در سن ۱۶ سالگی به جبهه اعزام می‌شود و در همین دوران ترکشی به سرش اصابت می‌کند که باعث می‌شود یک سال و نیم در بیمارستانی در اصفهان بستری باشد اما بعد از این اتفاق او امکان خوابیدن را از دست می‌دهد و الان نزدیک به ۳۳ سال است که خواب به چشمان رجب رشیدی نسب نیامده است.

 

وی با اشاره به این‌که انتخاب نام «مثل ماهی» به این علت صورت گرفته که تنها ماهی‌های آکواریوم همدم شب‌های بیداری این جانباز هستند، عنوان کرد: رجب رشیدی نسب سال‌هاست که برای این عارضه دارو مصرف می‌کند اما به نظر می‌رسد نیاز به خوابیدن در بدنش رفع شده است. بیماری او جزو نمونه‌های نادر است و تاکنون پرونده‌‌اش نزد ۴۰- ۵۰ دکتر متخصص مغز و اعصاب رفته و حتی به آلمان نیز فرستاده شده است اما متأسفانه معالجه‌‌اش منوط به از دست دادن چشم‌هایش است که البته وی ترجیح می‌دهد نخوابد تا این‌که بینایی‌‌اش را از دست دهد.