طرح برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه‌برون از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود

طرح برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه‌برون از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود معاون اول شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد: اجرای طرح برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه‌برون از ژانویه سال ۲۰۱۸ (دی – بهمن) آغاز می‌شود. به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسی «ار.ژ.د. پارتنیور»، «آلکساندر میشارین» معاون اول مدیرکل شرکت […]

طرح برقی کردن خط آهن گرمسار – اینچه‌برون از ابتدای سال آینده آغاز می‌شود

معاون اول شرکت راه‌آهن روسیه اعلام کرد: اجرای طرح برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه‌برون از ژانویه سال ۲۰۱۸ (دی – بهمن) آغاز می‌شود.

به گزارش ایرنا به نقل از پایگاه اینترنتی روسی «ار.ژ.د. پارتنیور»، «آلکساندر میشارین» معاون اول مدیرکل شرکت راه‌آهن روسیه در جمع خبرنگاران اظهار داشت: از ماه ژانویه سال ۲۰۱۸ طراحی برق کردن خط راه‌آهن گرمسار- اینچه‌برون در ایران آغاز خواهد شد.

وی با بیان این‌که توافقنامه ۱٫۲ میلیارد یورویی بین ایران و روسیه برای برقی کردن این خط آهن امضا شده است، گفت: در نیمه اول سال آینده میلادی فعالیت‌های ساخت و ساز این خط آهن شروع می‌شود.

قرارداد برقی کردن راه‌آهن گرمسار-ساری-گرگان-اینچه‌برون به ارزش یک‌میلیاردو۲۰۰ میلیون یورو میان شرکت راه‌آهن ایران و شرکت دولتی راه‌آهن روسیه منعقد شده است.

قرارداد برقی‌ کردن این خط ‌به طول ۴۳۰ کیلومتر ۴ ساله است و منابع مالی آن به‌ صورت فاینانس کم‌ بهره از محل منابع روسی تأمین می‌شود.

این خط آهن از مازندران می‌گذرد و ایران را به ترکمنستان و سپس قزاقستان متصل می‌کند.

خبرگزاری اسپوتنیک به تازگی در مطلبی در باره طرح برقی کردن خط آهن گرمسار- اینچه‌برون نوشت: برقی کردن این مسیر به کاهش سطح آلودگی صوتی و هوا، کم شدن مصرف سوخت و بروز حوادث کمک خواهد کرد و همچنین سبب رشد دو برابری حمل کالا تا ۷٫۵ میلیون تن در سال خواهد شد.

مسیر گرمسار تا اینچه‌برون دومین مسیر برقی راه‌آهن ایران خواهد بود و نخستین پروژه ۴۰ سال پیش در تبریز ساخته شد.

 

اسپوتنیک در ادامه نوشته است: از ۴۹۵ کیلومتر این طرح، ۲۰۳ کیلومتر کوهستانی است و ساخت ۳۲ ایستگاه، ۹۵ تونل، ۷ مرکز نگهبانی، ۱۱ پست برش، ۶ واحد ارتباط خطوط و همچنین ساختمان خدمات‌رسانی در نظر گرفته شده که در برآوردهای اولیه زمان اجرای آن ۳۶ ماهه است.