میزان واردات دارو در سال ۹۴ کم‌تر شد

  رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که میزان واردات دارو در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۱ که سال بحران دارو وجود داشت، کم‌تر شد، گفت: در سال ۹۵ نیز با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و کاهش واردات این روند بهبود می‌یابد. به گزارش فارس، ظهر دیروز همایش کشوری […]

 

رییس سازمان غذا و دارو با بیان این‌که میزان واردات دارو در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۱ که سال بحران دارو وجود داشت، کم‌تر شد، گفت: در سال ۹۵ نیز با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و کاهش واردات این روند بهبود می‌یابد.

به گزارش فارس، ظهر دیروز همایش کشوری معاونان غذا و داروی دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور با حضور معاون وزیر بهداشت و رییس سازمان غذا و دارو به میزبانی دانشگاه علوم پزشکی همدان برگزار شد.

رسول دیناروند با بیان این‌که دانشگاه علوم پزشکی همدان در حوزه غذا و دارو از بهترین دانشگاههای کشور است، گفت: در سه سال گذشته، اقدامات ارزشمندی مانند رفع بحران دارو انجام شد و مشاهده برخی نتایج دیگر مانند کارهای مربوط به حوزه غذا نیازمند گذشت زمان است.

وی با اشاره به این‌که محور اصلی کار در حوزه غذا، اجرای سند مبارزه با بیماریهای غیرواگیردار است، گفت: نتیجه رفتار بشر در همه جای دنیا افزایش وزن، بیماری‌های قلبی و عروقی و مشکلات کلیوی را به دنبال داشته است؛ تا جایی که ۷۵ درصد آمار مرگ و میر در جهان مربوط به این بیماری‌هاست.

رییس سازمان غذا و دارو با تأکید بر اهمیت مبارزه با تقلب و قاچاق گفت: درآمد بازار غذای کشور ۱۲۰ هزار میلیارد تومان است که ۱۰ درصد آن قاچاق است.

 

وی با بیان این‌که میزان واردات دارو در سال ۹۴ نسبت به سال ۹۱ که سال بحران دارو وجود داشت، کم‌تر شد، گفت: در سال ۹۵ نیز با توجه به اهمیت موضوع اقتصاد مقاومتی، توسعه صادرات و کاهش واردات این روند بهبود می‌یابد.