توزیع ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبرداد توزیع ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات و عقد قرارداد و تولید، توزیع می‌شود. به گزارش مهر به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها […]

رییس سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌ها خبرداد

توزیع ماشین‌آلات شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات

معاون عمران و توسعه امور شهری و روستایی وزیر کشور گفت: ماشین‌آلات موردنیاز شهرداری‌ها و دهیاری‌ها پس از اتمام مراحل اداری مناقصات و عقد قرارداد و تولید، توزیع می‌شود.

به گزارش مهر به نقل از روابط‌عمومی سازمان شهرداری‌ها و دهیاری‌های کشور، سیدمحمدعلی‌افشانی از برنامه‌ریزی‌های دولت به منظور کمک به مدیریت پسماند‌ها در لایحه بودجه سال۱۳۹۷ از محل اعتبارات صندوق توسعه ملی خبر داد.

وی که در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی، شهرداران و روسای شوراهای حوزه‌های انتخابیه سخن می‌گفت، افزود: انتظار داریم این موضوع با رأی قاطع نمایندگان مجلس در قانون بودجه سال آینده لحاظ و اقدامات خوبی برای ساماندهی پسماندهای شهری و روستایی انجام شود تا شاهد حفظ محیط‌زیست و کاهش آلودگی‌های زیست‌محیطی باشیم.

افشانی همچنین از پیگیری‌های وزارت کشور به منظور افزایش سهم شهرداری‌ها از اعتبارات قانون مالیات بر ارزش افزوده خبر داد و افزود: از نمایندگان مجلس‌شورای‌اسلامی درخواست می‌کنم که در زمان بررسی لایحه بودجه سال ۱۳۹۷ از احکام مرتبط با شهرداری‌ها و دهیاری‌ها حمایت نمایند تا زمینه ارتقای سطح خدمت‌رسانی آنها به مردم کشورمان افزایش یابد.

وی در ادامه با بیان این‌که وزارت کشور سهم شهرداری‌ها و دهیاری‌ها از اعتبارات ملی، قیر رایگان و ماشین‌آلات را در اولین زمان به آنها اختصاص می‌دهد، گفت: شهر‌ها را دیگر نمی‌توان با اتکا به اعتبارات دولتی، که حکم مسکن را دارد، اداره نمود و از آن انتظار توسعه شهر را داشت بلکه لازم است شهرداران و اعضای شورا‌ها به فکر شناسایی مزیت‌های شهر و منطقه خود به منظور تعریف درآمدهای پایدار، جذب سرمایه‌گذار و منابع مردمی برای اجرای پروژه‌های شهری و تولید ثروت در شهر باشند.

افشانی همچنین با اشاره به محدودیت‌های مالی موجود گفت: شهرداری‌ها باید از اجرای پروژه‌های سنگین خودداری نمایند و با توجه به مزیت‌های شهر و منطقه خود به سمت اجرای پروژه‌هایی حرکت نمایند که حداکثر ظرف دو سال پایان یابد و جنبه سرمایه‌گذاری داشته باشد و در آینده نزدیک برای آنها درآمد ایجاد نماید.

 

وی در ادامه گفت: طرح‌های درآمدزا و دارای بازده اقتصادی شهرداری‌ها را به منظور دریافت تسهیلات به بانک معرفی می‌نماییم.