رییس هیأت مدیره ایپکو طراحی مشکل اساسی صنعت خودرو در کشور است رییس هیأت مدیره شرکت تحقیقات موتور ایران (ایپکو) گفت: هنوز خودرویی ملی که بهطور کامل در داخل کشور طراحی شده باشد، نداریم. به گزارش ایرنا، سیدمصطفیآقامیرسلیم در همایش ملی ایمنی خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بیانکرد: قوه متحرکه (موتور) و کفی سمند […]
رییس هیأت مدیره ایپکو
طراحی مشکل اساسی صنعت خودرو در کشور است
رییس هیأت مدیره شرکت تحقیقات موتور ایران (ایپکو) گفت: هنوز خودرویی ملی که بهطور کامل در داخل کشور طراحی شده باشد، نداریم.
به گزارش ایرنا، سیدمصطفیآقامیرسلیم در همایش ملی ایمنی خودرو در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان بیانکرد: قوه متحرکه (موتور) و کفی سمند که در سال ۱۳۸۰ رونمایی شد، از پژو میباشد و تنها بدنه این خودرو داخلی و مالکیت معنوی آن مربوط به ایران است که ۵ سال طراحی و ساختش به درازا کشید.
وی با اشاره به آلاینده بودن خودروهای وابسته به سوختهای فسیلی افزود: اقتصاد مقاومتی به معنای طراحی و ساخت در داخل است و باید بهطور کامل به این عرصه ورود کرده و به فناوری مسلط شویم وگرنه در چنین شرایطی اگر خودروهای آینده کشور هم برقی بشوند، تنها به ظاهر از سوختهای سنگوارهای (نفت و گاز) دور شدهایم.
رییس هیأت مدیره ایپکو در ادامه بیانکرد: نیروگاههای برقابی در ایران کم است زیرا بیشتر برق مورد نیاز کشور از نیروگاههای حرارتی تأمین میشود و اگر قرار بر تأمین برق خودروها از این نیروگاهها باشد، همچنان وابستگی به سوختهای فسیلی و سنگوارهای ادامه یافته و مسأله به لحاظ کلی تفاوتی نخواهد کرد.
او در مورد فعالیت شرکت فرانسوی «سیتروئن» در ایران گفت: حضور این شرکت خودروساز از جنبه تولید و اشتغال خوب است اما کشور را به خودکفایی نزدیک نمیکند.
میرسلیم عنوانکرد: طراحی مشکل اساسی صنعت خودرو در کشور است و باید تلاش کنیم طی مراودهها با خارج از کشور بهگونهای اقدام شود که دسترسی ما را به دانش فنی تقویت کند و امکان طراحی و اصلاحات لازم را در کشور و به متخصصان داخلی بدهد.
وی ادامهداد: خودروسازی بخش مهمی از صنعت کشور را تشکیل میدهد و بسیاری مشاغل وابسته این صنعت هستند و در چنین شرایطی اگر نتوانیم بر دانش روز مسلط شویم، برای همیشه وابسته به خارج خواهیم ماند.
عضو هیأت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: هماکنون بخش کمی از صنعت خودروسازی کشور وابسته به طراحی داخلی است و با این حال پیشرفتهای خوبی در زمینه قطعهسازی داشتیم که حتی بخشی از این محصولات به کشورهای خارجی نیز صادر میشود.
او افزود: خودرویی که در اختیار مردم قرار میگیرد باید از ایمنی لازم برخورد باشد و راننده و سرنشینان خودرو هنگام حادثه کمترین خسارت و آسیب را داشته باشند و این امر مهمترین مسأله صنعت خودروسازی کشور است.
میرسلیم بیانکرد: ایمنی خودرو در کنار حوادث، باید تا پایان عمر و حتی برای دوره بازیافت خودرو لحاظ شود تا کمترین خسارت را به محیطزیست وارد کند.
به گفته دبیر علمی همایش ملی ایمنی در خودرو، این همایش با هدف تبادل نظر علمی، فنی و ارایه آخرین یافتههای علمی و پژوهشی دانشگاهیان، سازمانها و صنعتگران در زمینه ایمنی در خودروهای سواری سبک و نیز ارتباط علمی مؤثر و عملی بیشتر صنعت با دانشگاه در دانشگاه آزاد اسلامی کاشان برگزار شد.
حمیدرضاطباطبایی ایمنی و استانداردها در سیستم شاسی و بدنه، سیستم تعلیق و تایرها، سیستم ترمز، سیستم فرمان، سیستم برق و الکترونیک، سیستم کیسههای هوا، سیستم کمربند، سیستم برق، اجزای داخلی و کنترل هوشمند مخازن خودروهای دوگانهسوز از جمله موضوعات مورد بحث در همایش یک روزه بود.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.