۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار است!

محمدعلی نجفی ۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار است! گروه اجتماعی- شهردار تهران گفت: امروز حداقل ۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری غیرپایدار است و حداکثر ۲۱ درصد درآمدهای شهرداری جزو درآمدهای پایدار محسوب می‌شود که این یک رقم نگران‌کننده است. به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمد‌علی‌نجفی طی سخنانی در همایش «چشم‌انداز شهر تهران در […]

محمدعلی نجفی

۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری تهران غیر پایدار است!

گروه اجتماعی- شهردار تهران گفت: امروز حداقل ۷۹ درصد از درآمدهای شهرداری غیرپایدار است و حداکثر ۲۱ درصد درآمدهای شهرداری جزو درآمدهای پایدار محسوب می‌شود که این یک رقم نگران‌کننده است.

به گزارش خبرنگار مناقصه‌مزایده، محمد‌علی‌نجفی طی سخنانی در همایش «چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه ۵‌ساله سوم» که با حضور صاحبنظران، اندیشمندان، اعضای شورای شهر و مدیران شهری پایتخت در محل سالن همایش‌های برج میلاد تهران برگزار شد، گفت: اگرچه مدت‌ها است موضوع برنامه سوم در دستور کار ما قرار داشته و مطالعات و بررسی‌های ابتدایی روی این مسأله انجام شده است اما این اولین فعالیت علنی و عمومی در این خصوص به شمار می‌رود؛ در این نخستین فعالیت نیز از جمعی افراد صاحبنظر و صاحب رأی درباره مباحث شهر تهران دعوت شده که ما را یاری دهند و این نشان‌دهنده آن است که رویکرد برنامه‌ریزی در تهران یک رویکرد مشارکتی است.

۷۰۰ مدرسه تهران با طوفان شدید تخریب می‌شوند

ریاست شورای اسلامی شهر تهران، ‌ری و تجریش نیز بر لزوم تعامل با دولت به عنوان ضلع سوم در کنار شهر و مدیریت شهری در برنامه ۵ ساله سوم شهرداری تهران تأکید کرد.

محسن‌هاشمی در ادامه همایش چشم‌انداز شهر تهران در افق برنامه ۵ ساله سوم گفت: شورای اسلامی شهر تهران در دوره چهارم برای تدوین برنامه ۵ ساله سوم، مقرر کرده بود که شهرداری تهران این برنامه را تدوین کند. این در شرایطی است که برنامه ۵ ساله دوم، سال آینده به اتمام می‌رسد، لذا از ابتدای آذرماه سال‌جاری اقدامات برای تدوین برنامه ۵ ساله سوم آغاز شده که این همایش در حقیقت موقعیتی برای کلید خوردن این موضوع بوده است.

هاشمی ادامه‌داد: باید موضوعات شهر را در ابعاد مختلف مورد بررسی قرارداد. براساس گزارش‌های اعلام شده، صحبت از این است که ۷۰۰ مدرسه در تهران با طوفان شدید تخریب می‌شوند، چه برسد زلزله که جای خود دارد. در مسیر فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌(ره) تا شهر تهران که از منظر مردم مشکلاتی همچون بوی نامطبوع وجود دارد و موجب نارضایتی شهروندان از مدیریت شهری شده است، در حالی اتفاق می‌افتد که مجموعه فرودگاه بین‌المللی امام‌خمینی‌(ره) و یا آموزش و پرورش در اختیار مدیریت شهری نیست، لذا همین موارد لزوم توجه به ضلع سوم یعنی حاکمیت را به روشنی نشان می‌دهد.