برگزاری نکوداشت استاد صبا در بابل

برگزاری نکوداشت استاد صبا در بابل فیلم مستند «ساز و مهر» به‌کارگردانی مرجان‌قنبری‌مهر در شصتمین سال‌روز درگذشت استادابوالحسن‌صبا، هنرمند نامدار موسیقی ایرانی برای اولین بار اکران می‌شود. مجیدمحمدی‌حاجی، آهنگساز و مدیر آموزشگاه موسیقی وزیری بابل در گفت‌و‌گو با مهر با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در شصتمین سال‌روز درگذشت استادابوالحسن‌صبا نابغه موسیقی […]

برگزاری نکوداشت استاد صبا در بابل

فیلم مستند «ساز و مهر» به‌کارگردانی مرجان‌قنبری‌مهر در شصتمین سال‌روز درگذشت استادابوالحسن‌صبا، هنرمند نامدار موسیقی ایرانی برای اولین بار اکران می‌شود.

مجیدمحمدی‌حاجی، آهنگساز و مدیر آموزشگاه موسیقی وزیری بابل در گفت‌و‌گو با مهر با اعلام این خبر افزود: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام گرفته در شصتمین سال‌روز درگذشت استادابوالحسن‌صبا نابغه موسیقی ایرانی بر آن شدیم تا با همراهی گروه «هنر و تجربه» و اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان بابل بزرگداشتی را برای این استاد بی‌بدیل موسیقی ایرانی برگزار کنیم. بر این اساس ساعت ۱۷ روز جمعه اول دی در سالن سینما هنر و تجربه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی بابل ضمن پخش فیلم مستند «ساز و مهر» به‌کارگردانی مرجان قنبری برای اولین‌بار، کنسرتی را نیز برگزار می‌کنیم.

گفتنی است،  استاد صبا به عنوان یک هنرمند شایسته پلی از میان موسیقی قدیمی و سنتی ایران و موسیقی جدید و نوین بود که استاد‌علینقی‌خان‌وزیری آن را آغاز کرد و استاد صبا با نبوغ ذاتی‌‌اش آن را به نسل بعد نزد هنرمندانی چون حسین‌تهرانی، فرامرزپایور، حبیب‌ا…‌بدیعی، همایون‌خرم، علی‌تجویدی، رحمت‌ا…‌بدیعی، فرهاد‌فخرالدینی و دیگر هنرمندان سپرد.