۵ پروژه سدسازی روی خط مناقصه

۵ پروژه سدسازی روی خط مناقصه فرماندار شهرستان گرمی از برگزاری مناقصه احداث ۵ سد در حوزه بالهارود شهرستان گرمی خبر داد. به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان گرمی اظهار کرد: پس از ماه‌ها تلاش با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مجوز نهایی احداث ۵ سد اخذ و اکنون در مرحله برگزاری مناقصه احداث […]

۵ پروژه سدسازی روی خط مناقصه

فرماندار شهرستان گرمی از برگزاری مناقصه احداث ۵ سد در حوزه بالهارود شهرستان گرمی خبر داد.

به گزارش باشگاه خبرنگاران، ابراهیم امامی، فرماندار شهرستان گرمی اظهار کرد: پس از ماه‌ها تلاش با همکاری شرکت آب منطقه‌ای مجوز نهایی احداث ۵ سد اخذ و اکنون در مرحله برگزاری مناقصه احداث آن است.

وی با بیان این‌که این سد‌ها در حوزه آبریز بالهارود گرمی ایجاد خواهد شد، افزود: عملیات احداث ۴ سد معیشتی در روستاهای پیله‌درق، سلاله، آزادلو و یک سد در روستای سینه‌سر به زودی آغاز خواهد شد.

فرماندار گرمی مغان بیان‌کرد: مطالعه سد سینه‌سر از ماه‌های گذشته با حضور کارشناسان وزارت نیرو در حال انجام بود و خوشبختانه مجوز نهایی احداث آن اخذ شده است.

امامی با بیان این‌که سد سینه‌سر با حجم مخزنی دو میلیون مترمکعب احداث خواهد شد، اضافه‌کرد: آگهی مناقصه احداث این سد‌ها در سایت شرکت آب منطقه‌ای استان اردبیل قرارداده شده است.

 

وی احداث این سد‌ها را در رفع مشکلات آبی منطقه مؤثر دانست و گفت: برای احداث سد سینه‌سر ۵۰۰ میلیارد ریال و برای احداث سدهای معیشتی در ۴ نقطه ۱۲۰ میلیارد ریال اعتبار در نظر گرفته شده است.