افزایش ۱۰ پله‌ای شاخص بورس تهران

  بازار سهام دیروز شاهد صف‌نشینی اغلب خریداران سهام در گروه خودرویی‌ با وجود عرضه‌ تدریجی حقوقی‌های این گروه بود. بازاری که به نظر می‌رسید به دنبال ارزیابی خود از مصوبه جدید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌هاست. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با […]

 

بازار سهام دیروز شاهد صف‌نشینی اغلب خریداران سهام در گروه خودرویی‌ با وجود عرضه‌ تدریجی حقوقی‌های این گروه بود. بازاری که به نظر می‌رسید به دنبال ارزیابی خود از مصوبه جدید افزایش سرمایه از محل تجدید ارزیابی دارایی‌هاست.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس تهران در پایان معاملات دیروز با افزایش ۱۰ واحدی به رقم ۷۸۴۰۴ واحد رسید.

شاخص کل هموزن نیز با ۶۵ واحد افزایش عدد ۱۳۶۸۷ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور اما با ۱۹۸ واحد افزایش به عدد ۸۷۹۷۹ واحد رسید. شاخص بازار اول نیز در حالی با کاهش ۳۸ واحدی به رقم ۵۴۸۹۰ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۹۵ واحدی به عدد ۱۷۱۲۸۲ واحد رسید.

در این روز همچنین شاخص کل فرابورس آیفکس با رشد یک واحدی به رقم ۸۰۲ واحد دست یافت.

بر اساس این گزارش دیروز معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۶۷ واحد، ‌گروه سایپا با ۶۶ واحد و ایران خودرو با ۵۶ واحد افزایش، بالا‌ترین تأثیر مثبت را در محاسبه شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۴۳ واحد، فولاد خوزستان با ۳۷ واحد و معدنی و صنعتی گل گهر با ۳۴ واحد کاهش، بالا‌ترین تأثیر منفی را بر محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.