تمام ایران، یک سامانه پایانه بار مجازی پیشنهاد میشود سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکتهای حملونقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشندههای در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیونها براساس سختافزار سپهتن، نرمافزارهای پایشی و […]
تمام ایران، یک سامانه پایانه بار مجازی
پیشنهاد میشود سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکتهای حملونقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشندههای در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیونها براساس سختافزار سپهتن، نرمافزارهای پایشی و آنالیز دیتای بالا و بازارگاههای الکترونیکی که در حال شکلگیری هستند، در مجموع خدماتی ارایه شود که عدالت بر جامعه حملونقل حاکم گردد.
بخش حملونقل جادهای با آمار سالیانه ۶۰۰ میلیون تن جابهجایی کالا و ۱۰ میلیون تن ترانزیت کالا نقش مهمی در حمل و نقل داخلی و بینالمللی ایفا میکند.
اگرچه تمام سختافزارهای لازم برای اداره حملونقل بار جادهای کشور در کشور مهیا است، اما یک اشکال جزیی وجود دارد و آن مسأله نرمافزاری هماهنگی بخشهای خصوصی مختلف دخیل در امر جابهجایی کالای جادهای است. متأسفانه هنوز سازمان راهداری و حملونقل جادهای دیتابیسی کامل از بارهای در انتظار کامیون و کامیونهای در انتظار بار ندارد، اما با چه نرمافزاری امکان این بررسی مهیا خواهد شد؟
خوشبختانه سازمان راهداری وارد فاز جدیدی شده است و در نظر دارد تا بارنامه کاغذی را از سیستم حذف کند، اگر این امر میسر شود و این روند کامل گردد به نحوی که ارتباط بین صاحبان کالا، شرکتهای حمل و شرکتها با کامیونداران از یک پروتکل واحد بهرهمند شود و بازارگاههای الکترونیکی حمل کالا میدانداری تمام این پروسه حمل را عهدهدار شده و از سنتهای زیانبار اداره شرکتها و ارتباط آنها با کامیونداران به مدرنیتهای علمی گذر کند، یقیناً نتیجه بهتری حاصل خواهد شد.
بهطور قطع اگر با عدالت در توزیع بار و عدالت در اختصاص کرایه در چارچوب تن بر کیلومتر در این مراکز بار روبهرو باشیم، شرایط فنی و اقتصادی حمل و نقل بهبود خواهد یافت. اما چگونه؟
پیشنهاد میشود سامانه پایانه مجازی به صورت ملی و یک پایگاه اطلاعاتی کامل از ثبت درخواست شرکتهای حملونقل برای کالای در انتظار حمل و ثبت درخواست کامیون و کشندههای در انتظار بار برای کل کشور ایجاد شود و با ثبت مکان کامیونها براساس سختافزار سپهتن، نرمافزارهای پایشی و آنالیز دیتای بالا و بازارگاههای الکترونیکی که در حال شکلگیری هستند، در مجموع خدماتی ارایه شود که عدالت بر جامعه حملونقل حاکم شود.
در این سامانه ملی بعد از صدور بارنامه برای کامیون مذکور نوبتی برای استان مقصد یا کلونی بار مقصد در نظر گرفته شود و به راننده اعلام شود تا در زمان مشخص (بسته به طول مسیر و مدت زمان لازم برای رانندگی) در مقصد حاضر باشد.
(مالکنخعی – مهندس عمران و فعال بخش حملونقل بار جادهای)
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.