صادرات بحث ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران صادرات بحث ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد. به گزارش ایسنا، حسین‌سلاح‌ورزی اظهارکرد: حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی سهم ما از صادرات با احتساب فروش نفت ۳۴ صدم‌درصد […]

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران

صادرات بحث ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران گفت: توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.

به گزارش ایسنا، حسین‌سلاح‌ورزی اظهارکرد: حدود یک درصد جمعیت دنیا را داریم ولی سهم ما از صادرات با احتساب فروش نفت ۳۴ صدم‌درصد و بدون احتساب بازار نفت ۲۴ صدم درصد است که توازن و تعادل بین جمعیت و صادرات وجود ندارد.

وی افزود: در دولت یازدهم و دوازدهم قدم‌های خوبی در راستای بهبود نسبی فضای کسب‌وکار برداشته‌ شده ولی کماکان تا رسیدن به نقطه قابل‌ قبول فاصله‌ داریم.

وی تأکیدکرد: این‌که مسأله توسعه صادرات را فقط به گردن دولت بیندازیم؛ خیلی منطقی نیست، چرا که این موضوع فرابخشی است.

نایب رییس اتاق بازرگانی ایران اضافه‌کرد: اگر حتی در دولت مسأله صادرات را صرفاً به گردن توسعه تجارت بیندازیم باز هم منطقی نیست و بحثی ملی بوده و مستلزم ایجاد عزم بین همه بخش‌ها است.

وی یادآور‌شد: دولت عراق تعرفه واردات لبنیات را از ۵ درصد به ۲۵ درصد افزایش داده و این در حالیست که ۷۵ درصد لبنیات ایران به عراق صادر می‌شود که این امر تهدیدی جدی برای صادرات لبنیات ایران است.

سلاح‌ورزی خاطرنشان‌کرد: موضوع صادرات باید به عزم ملی تبدیل شود؛ اگر صادرات بخواهد به‌عنوان موتور محرک کشور سبب تحرک‌بخش اقتصادی شود باید تمام بخش‌های خصوصی و دولتی در این زمینه تلاش کنند.

 

رییس اتاق بازرگانی لرستان با تأکید بر ضرورت افزایش سهم این استان از توسعه ملی، گفت: امیدواریم با توجه به مزیت‌هایی که در لرستان وجود دارد؛ نسبت به سهمی که در توسعه ملی داریم، دست‌ پیدا کنیم.