تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی راهکار برون‌رفت این صنعت از رکود

عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان مطرح‌کرد‌ تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی راهکار برون‌رفت این صنعت از رکود مسؤول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی و راهسازی یکی از راه‌های برون‌رفت این صنعت از رکود است. به گزارش ایمنا دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان […]

عضو کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان مطرح‌کرد‌

تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی راهکار برون‌رفت این صنعت از رکود

مسؤول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان گفت: تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی و راهسازی یکی از راه‌های برون‌رفت این صنعت از رکود است.

به گزارش ایمنا دبیر کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان در دومین نشست بررسی راهکارهای خروج از رکود صنعت سیمان، اظهارکرد: صنعت سیمان استان اصفهان یکی از صنایع پیش‌رو و اثرگذار در کشور است که به دلیل رکود صنعت ساختمان با رکود روبه‌رو شده است.

شهریارشعبانی هدف از برگزاری این نشست‌‌ها را یافتن راهکارهای خروج از رکود در صنعت سیمان برشمرد و گفت: این نشست‌‌ها با حضور مدیران واحدهای تولیدی سیمان استان، نماینده وزارت مسکن و شهرسازی و شرکت‌های پیمانکاری راهسازی و ساختمان برگزار می‌شود.

مسؤول کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی اصفهان نیز در این نشست، گفت: رکود صنعت ساختمان دامن تولید‌کننده مصالح ساختمانی از جمله واحدهای تولیدی سیمان را گرفته است.

کامران‌سیامکی افزود: از ۸ میلیون تن ظرفیت تولید سیمان استان اصفهان ۴ میلیون تن تولید می‌شود که نشان از فعالیت ۵۰ درصدی این واحدهاست.

وی تغییر کاربری سیمان در پروژه‌های عمرانی و راهسازی یکی از راه‌های برون‌رفت از رکود این بخش برشمرد و گفت: قیر به عنوان ماده اولیه جاده‌سازی در کشور به‌کار می‌رود که می‌توان آن را با قیمت بازارهای جهانی صادر کرد.

مسؤول کمیته صنعت ساختمان کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان در این نشست، گفت: صنعت ساختمان و تولیدکنندگان مصالح ساختمانی باید رویکرد جدیدی نسبت به این صنعت داشته باشند.

مهدی‌هراتیان‌فر مقاوم‌سازی ساختمان‌ها در برابر زلزله را یکی از چالش‌های مهم این صنعت برشمرد و افزود: زلزله به عنوان یکی از تهدیدات جدی صنعت ساختمان است که با استفاده از مصالح موجود از جمله دیواره‌های بتونی می‌توان آنان را مقاوم ساخت.

قائم مقام مدیرعامل سیمان سپاهان در این نشست گفت: ایجاد مصارف جدید برای سیمان می‌تواند واحدهای تولیدی را از شرایط رکود کنونی خارج کند.

علی‌محمدپارسایی افزود: استفاده از بتون در مبلمان شهری و رویه‌های بتونی در جاده‌ها می‌تواند تقاضا برای سیمان را افزایش دهد.

وی تصریح‌کرد: به دلیل ارزان بودن قیر نسبت به سیمان و در دسترس نبودن سیمان در دهه‌های قبل برای جاده‌سازی از آن استفاده می‌شد و امروز می‌توان از سیمان برای جاده‌سازی استفاده و قیر را صادر کرد.

قائم‌مقام مدیرعامل سیمان سپاهان، سرعت اجرای رویه‌های بتونی در جاده‌ها را هم سریع‌تر و هم ارزان‌تر از آسفالت برشمرد و گفت: قیمت رویه‌های بتونی از آسفالت ۴۲ درصد ارزان‌تر است و همچنین مقاومت و تحمل فشار بتوان بیش‌تر آسفالت است.

سعید‌بزرگی، عضو هیأت مدیره سیمان سفید بنوید در این نشست خواستار توجه واحدهای تولید سیمان به بخش تحقیق و توسعه شد و گفت: بیش از ۵۰ سال است که واحدهای تولیدی سیمان یک نوع سیمان خاکستری تولید می‌کنند و سیمان‌های رنگی می‌تواند سبد محصولات جدیدی را برای بازار ایجاد کند.

فردوسیان از شرکت پیمانکاری راهسازی سیمین سپاهان در این نشست، گفت: جایگزین رویه‌های بتون در جاده‌ها از نظر محیط‌زیست مناسب‌تر از آسفالت است.

وی خواستار ارایه طرح‌های نوآورانه از سوی واحدهای تولیدی سیمان در مصارف جدید شد و گفت: رویه تولید یک نوع سیمان در حجم بالا بایستی از سوی تولیدکنندگان سیمان تغییر کند.

عضو کمیته کانی‌های غیرفلزی کمیسیون معادن اتاق بازرگانی در این نشست، گفت: به روز نبودن محصولات واحدهای تولیدی سیمان باعث شده که تقاضای سیمان در بازار روز به روز کاهش یابد.

 

عزیزیان نگرش مبتنی بر بازار را عامل موفقیت هر کالا و خدمات دانست و گفت: تولید سیمان براساس مصارف جدید و بازاریابی برای تولید محصول جدید دو موضوع مهم پیش‌روی واحدهای تولیدی سیمان است.