مزایده‌ای که نتیجه‌اش بی‌خانمانی است

مزایده‌ای که نتیجه‌اش بی‌خانمانی است مزایده‌ای قرار است بیش از ۶۰۰ خانواده را بی‌خانمان کند. به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ساکنان مجتمع ای‌‌پی‌اس، در منطقه معالی‌آباد شیراز چند روز پیش، با تجمع مقابل اداره کل راه‌وشهرسازی فارس، خواستار لغو مزایده بانکی این مجتمع ۶۴۶ واحدی شدند. در پیگیری خبرنگار صدا و سیما از رییس […]

مزایده‌ای که نتیجه‌اش بی‌خانمانی است

مزایده‌ای قرار است بیش از ۶۰۰ خانواده را بی‌خانمان کند.

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما، ساکنان مجتمع ای‌‌پی‌اس، در منطقه معالی‌آباد شیراز چند روز پیش، با تجمع مقابل اداره کل راه‌وشهرسازی فارس، خواستار لغو مزایده بانکی این مجتمع ۶۴۶ واحدی شدند.

در پیگیری خبرنگار صدا و سیما از رییس هیأت مدیره این مجتمع، وی گفت: بانک به دلیل پرداخت نشدن اقساط تسهیلات دریافتی برای ساخت این مجتمع، قصد دارد آن را به مزایده بگذارد.

سالاری افزود: ۸ سال قبل اداره کل راه‌وشهرسازی فارس با مشارکت یک سرمایه‌گذار فارسی که مقیم امارات بود، اقدام به ساخت مجتمع‌ ای‌پی‌اس کرد و قرارشد که قطعه زمینی دیگر برای ساخت یک مجتمع تجاری دیگر به سرمایه‌گذار واگذار کنند.

وی گفت: پس از ۸ سال که متقاضیان پول واریز کردند و واحد‌های مسکونی تحویل داده شد، بین اداره کل راه‌وشهرسازی و سرمایه‌گذار برسر تحویل زمین دوم اختلاف پیش آمد که بر اثر آن زمین دوم به سرمایه‌گذار داده نشد.

سالاری افزود: با پیش آمدن این اختلاف، سرمایه‌گذار نیز اقساط وام ۳٫۵ میلیارد تومانی که از بانک برای ساخت مجتمع‌ای‌پی‌اس دریافت کرده بود را پرداخت نکرد و از انتقال اسناد به مالکان واحد‌های مسکونی خود‌داری کرد.

وی گفت: هم‌اکنون تسهیلات بانکی به حدود ۱۱ میلیارد تومان رسیده است و بانک هم قصد دارد این مجتمع را به مزایده بگذارد.

 

تکاور ‌مدیرکل راه‌وشهرسازی فارس هم گفت: نامه‌ای به بانک ارسال کرده‌ایم و خواسته‌ایم تا مزایده را کنسل و مطالبات آنها را پرداخت کنیم. این مزایده قرار است ۲۹ آذر برگزار شود.