نظر معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما

نظر معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما این اقدام را در سال جاری عملی ندانست و بیان کرد که این کار نیاز به زمان زیادی دارد. رضا‌علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره زمان اچ‌دی کردن […]

نظر معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما

معاون توسعه و فناوری رسانه ملی با اشاره به اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما این اقدام را در سال جاری عملی ندانست و بیان کرد که این کار نیاز به زمان زیادی دارد.

رضا‌علیدادی، معاون توسعه و فناوری رسانه ملی درباره زمان اچ‌دی کردن شبکه‌های یک، دو و ۳ به خبرنگار مهر گفت: طرح‌های تحولی در زیرساخت سازمان صداوسیما پیچیده و سنگین است و اینگونه نیست که در بازه زمانی کوتاه‌مدت بتوان این کار را انجام داد.

وی ادامه‌داد: قطعاً اچ‌دی شدن شبکه‌های سیما در سال‌جاری انجام نخواهد شد چون طراحی و تأمین تجهیزات و همچنین سفارش و نصب آنها به زمان نیاز دارد. در واقع تبدیل شدن یک شبکه از اس‌دی به اچ‌دی مثل این است که ما هیچ شبکه‌ای نداریم و می‌خواهیم شبکه جدیدی راه بیندازیم.

علیدادی عنوان‌کرد: با اچ‌دی شدن شبکه دیگر نمی‌توان از هیچ‌ یک از تجهیزات قبلی شبکه‌ها از جمله نور، گریم و استودیو استفاده کرد و باید زیرساخت‌های جدیدی را ایجاد کرد.

وی درباره اچ‌دی شدن شبکه ۳ بیان‌کرد: شبکه ۳ به‌طور کامل هنوز اچ‌دی نشده و فقط استودیوی آن اچ‌دی شده است درصورتی که وقتی می‌گوییم اچ‌دی یعنی کل فرایند تولید و پخش باید اچ‌دی شود. اکنون فقط استودیوی شماره ۱۱ اچ‌دی شده است که به خاطر انتخابات و به صورت ضربتی اما با کیفیتی بالا اچ‌دی شد و باقی استودیو‌ها هم در دستور کار است.

 

علیدادی در پایان اظهارکرد: ما تعداد زیادی استودیوی تولید، واحد سیار و استودیوهای ساختمان الوند و خارج از سازمان صداوسیما داریم که باید به صورت اچ‌دی دربیایند یعنی باید کل تجهیزات موجود جمع‌آوری شده و از تجهیزات جدید که سفارش داده خواهد شد، استفاده شود.