ساخت و ساز کیوسک‌های روزنامه‌فروشی از طریق برگزاری مناقصه

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران اعلام کرد ساخت و ساز کیوسک‌های روزنامه‌فروشی از طریق برگزاری مناقصه کامران‌زنگیشه در گفت‌وگو با آنا، با بیان این‌که موضوع ساماندهی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی تنها مختص به روزهای اخیر نیست، اظهارکرد: ما همواره به دنبال این هستیم تا بدنه کیوسک‌های روزنامه‌فروشی وضعیت مناسب‌تری از لحاظ ساخت و بصری […]

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران اعلام کرد

ساخت و ساز کیوسک‌های روزنامه‌فروشی از طریق برگزاری مناقصه

کامران‌زنگیشه در گفت‌وگو با آنا، با بیان این‌که موضوع ساماندهی کیوسک‌های روزنامه‌فروشی تنها مختص به روزهای اخیر نیست، اظهارکرد: ما همواره به دنبال این هستیم تا بدنه کیوسک‌های روزنامه‌فروشی وضعیت مناسب‌تری از لحاظ ساخت و بصری داشته باشد.

وی با بیان این‌که برای این منظور با دانشگاه‌های مختلف، اساتید و دانشجویانى که در طراحی صنعتی و مبلمان شهری فعالیت می‌کنند، وارد شور شدیم، گفت: آنها طرح‌های متفاوتی را به شرکت ساماندهی ارایه کردند و اگر قرار باشد تغییری رخ دهد، حتماً این اقدام در تعامل با کیوسک‌داران، شهرداری مناطق، اتحادیه مربوطه و اتاق اصناف بدون همکاری و هماهنگی هیچ تغییری اتفاق نمی‌افتد.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران با بیان این‌که ساماندهی و تغییر فیزیک تمامی کیوسک‌های پایتخت در برنامه ۵ ساله شهرداری تهران و براساس مصوبه شورای شهر پیش‌بینی شده است، عنوان‌کرد: بر همین اساس باید برای کیوسک‌های روزنامه‌فروشی بدنه جدید طراحی شود. این موضوع مصوبه برنامه ۵‌ساله دوم شهردار تهران بوده و این موضوع بر ما تکلیف شده است.

وی اضافه‌کرد: هم‌اکنون ۱۲۰۰ کیوسک روزنامه‌فروشی در سطح پایتخت فعالیت می‌کنند که دارای ارزش ریالی هستند و موضوع اصلی این است که چه کسی این کیوسک‌‌ها را بسازد. این آمادگی وجود دارد که بانک شهر با ارایه تسهیلات، زمینه ساخت این کیوسک‌‌ها را فراهم کند یا پیمانکارانی حضور پیدا کنند تا بعد از برگزاری مناقصه کار ساخت‌وساز کیوسک‌‌ها را برعهده بگیرند.

زنگیشه با تأکید بر این‌که شرکت ساماندهی مشاغل به دنبال رفع سدمعبر است، تصریح‌کرد: ما قصد داریم تا به اصحاب رسانه احترام بگذاریم. این‌گونه نباشد که جایگاه روزنامه‌هایی که بار فرهنگی دارند کف خیابان باشد و فضایی که برای روزنامه در اختیار کیوسک‌دار‌ها گذاشتیم تبدیل به سوپرمارکت شود.

مدیرعامل شرکت ساماندهی صنایع و مشاغل شهرداری تهران در تشریح کیوسک‌های جدیدی که برای ساخت مدنظر هستند، گفت: روی بدنه کیوسک‌های جدید میله‌هایی کارگذاری می‌شود که این قابلیت را دارند تا روزنامه‌ها را با تیترهایشان به‌طور کامل به نمایش بگذارند و به هیچ‌وجه قرار نیست روزنامه‌ها به داخل کیوسک انتقال پیدا کنند و از دید مخاطب دور شوند. هم‌اکنون می‌توان نمونه این کیوسک را در میدان انقلاب و بهارستان دید، اگر اصحاب رسانه فکر می‌کنند که وضعیت فعلی برایشان مناسب است و حالتی بهتر از این وجود ندارد، پس ما ایده‌هایمان را اجرا نمی‌کنیم.

 

به گفته وی برخی از کیوسک‌‌ها در سطح شهر معمولاً برای بعضی از شهروندان، از جمله افراد سالخورده مشکلاتی را به وجود می‌آورند که این شرکت باید به آسایش همه افراد جامعه نیز فکر کند.