۳۰ مخزن آب تهران با مناقصه مقاوم‌سازی می‌شود

۳۰ مخزن آب تهران با مناقصه مقاوم‌سازی می‌شود رییس مرکز مدیریت اجرای طرح‌های مهم و خاص شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تاکنون ۱۴ مخزن آب شهر تهران مقاوم‌سازی شد و ۳۰ مخزن دیگر نیز قرار است در دو مناقصه مقاوم‌سازی شود. مهدی‌اکبریان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این‌که […]

۳۰ مخزن آب تهران با مناقصه مقاوم‌سازی می‌شود

رییس مرکز مدیریت اجرای طرح‌های مهم و خاص شرکت آب و فاضلاب استان تهران گفت: تاکنون ۱۴ مخزن آب شهر تهران مقاوم‌سازی شد و ۳۰ مخزن دیگر نیز قرار است در دو مناقصه مقاوم‌سازی شود.

مهدی‌اکبریان در مصاحبه با خبرگزاری صدا و سیما با اشاره به این‌که تأسیسات آبی شهر تهران بیش از ۵۰ سال قدمت دارد، اظهارکرد: الزامات برای نگهداری این مخازن تغییر پیدا کرده است و مطالعات مقاوم‌سازی مخازن آب تهران در دو دانشگاه تهران و شهید بهشتی در حال انجام است.

وی گفت‌: در زمان اجرای مقاوم‌سازی مخازن آب هیچ جریان آبی قطع نشد، چون مخازن آب از بیرون مقاوم‌سازی می‌شود.

رییس مرکز مدیریت اجرای طرح‌های مهم و خاص شرکت آب ‌و فاضلاب استان تهران گفت: طرح جامع آبرسانی به شهر تهران یا همان طرح قمربنی‌هاشم یکی از طرح‌های شاخص و در سطح ملی است که از چندین جبهه اجرا می‌شود و تقریباً ۳۴ درصد طرح اجرا شده است.

وی با اشاره به این‌که احجامی به طرح جامع آبرسانی تهران مانند خط انتقال پرند که از ایستگاه رضی‌آباد شروع می‌شود به این طرح اضافه شده است، افزود: طرح انتقال آب به پرند ۳۲ کیلومتر طول دارد و پیمانکار آن قرارگاه خاتم‌الانبیا است.

اکبریان گفت‌: ادامه طرح جامع آبرسانی به تهران با توجه به گستردگی این شهر به صورت رینگ در حال اجراست که قطعات مورد نیاز در این طرح تولید شده و از نظر فنی کنترل می‌شود و سپس اقدام به نصب آن می‌کنیم.

وی اجرای طرح توسعه مدول دوم تصفیه‌خانه آب هفتم شهر تهران را یکی دیگر از طرح‌های در دست اجرای شرکت آب‌و فاضلاب استان تهران دانست و گفت‌: ظرفیت توسعه این تصفیه‌خانه ۲٫۵ متر مکعب بر ثانیه است که ۹۰ درصد تجهیزات آن را پیمانکار خریداری کرده و قرار است تا پایان سال ۹۷ به بهره‌برداری برسد این طرح ۵۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز دارد.

رییس مرکز مدیریت اجرای طرح‌های مهم و خاص شرکت آب‌ و فاضلاب استان تهران افزود: طرح ماملو نیز یکی دیگر از طرح‌های در حال اجراست که ۶ کیلومتر از آن باقی مانده و بخشی از طرح رینگ در جنوب تهران است که از جنوب‌شرق به جنوب‌غرب و به مخزن ۱۱۸۳ می‌رسد.

وی گفت‌: پیش‌بینی می‌کنیم‌، در پایان خرداد ۹۷ این طرح کامل و قابل بهره‌برداری کنیم در حال حاضر ۷۵ درصد این طرح اجرا شده است.

اکبریان گفت‌: بیش‌تر از اعتبارات جاری شرکت در طرح‌ها استفاده می‌کنیم و محدودیت اعتباری داریم به‌گونه‌ای که با گذشت ۸ ماه از سال هنوز یک ریال از اعتبارات آب را دریافت نکردیم.

 

وی در زمینه استفاده از فاینانس گفت: الان از محل فروش اوراق مشارکت برای تأمین مصالح طرح‌ها که یکی از آنها خرید لوله به طول ۱۷۵ کیلومتر است با بانک پارسیان قرارداد بستیم و قرارداد دیگر خرید لوله از طریق اوراق مشارکت ۴ ساله است که فاینانس آن از طریق دولت اجرا می‌شود.