مدیرعامل شرکت راهآهن مطرح کرد فاینانس ۷۲۰ میلیون یورویی کرهایها برای خرید ۴۵۰ ریل باس قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس از کره به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومهای و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومهای و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو امضا شده که […]
مدیرعامل شرکت راهآهن مطرح کرد
فاینانس ۷۲۰ میلیون یورویی کرهایها برای خرید ۴۵۰ ریل باس
قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریل باس از کره به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومهای و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومهای و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو امضا شده که تأمین مالی آن به صورت فاینانس از سوی کشور کرهجنوبی صورت میگیرد.
به گزارش صما، مدیرعامل شرکت راهآهن درباره تفاوت قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریل باس از کشور کره با قراردادهای قبل گفت: سهم بخش ایرانی در این قرارداد بیشتر است و کیفیت ناوگان ارتقایافته همچنین لیسانس این فناوری به شرکت ایریکو منتقل شده و تأمین مالی کل قرارداد به صورت فاینانس است.
سعیدمحمدزاده در خصوص قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریلباس از کشور کره گفت: قرارداد خرید ۴۵۰ دستگاه واگن ریلباس از کره به منظور افزایش ظرفیت قطارهای حومهای و در راستای سیاست دولت مبنی بر توسعه قطارهای حومهای و انتقال مسافر از جاده روی ریل به ارزش ۷۲۰ میلیون یورو امضا شده که تأمین مالی آن به صورت فاینانس از سوی کشور کرهجنوبی صورت میگیرد.
وی افزود: با اجرای این قرارداد ظرفیت قطارهای حومهای به بیش از ۷۰ میلیون صندلی برای سفرهای حومهای خواهد رسید.
معاون وزیر راه و شهرسازی مدت زمان قرارداد را حدود ۷۸ ماه عنوانکرد و گفت: اولین ست این مجموعه در کمتر از ۱٫۵ سال آینده در اختیار شرکت راهآهن قرار خواهد گرفت.
مدیرعامل شرکت راهآهن بیانداشت: سازنده این تجهیزات از طریق مشارکت شرکت هیوندای روتم و شرکت ایریکو است که در پی این قرارداد امتیاز و لیسانس دانش فنی به شرکت ایریکو منتقل میشود و با انجام این قرارداد خوشبختانه در حوزه اشتغالزایی گامهای بسیار مناسبی برداشته میشود.
محمدزاده خاطرنشانکرد: در طول مدت اجرای این قرارداد بیش از ۱۰۰۰ نفر به صورت مستقیم و بیش از ۱۷۰۰ نفر به صورت غیرمستقیم مشغول بهکار میشوند و بعد از انجام این قرارداد و هنگام بهرهبرداری حداقل حدود ۲هزار نفر برای سرویسدهی در بخش حومهای مشغول بهکار خواهند شد.
وی با اشاره به نحوه مدیریت اجرا میان شرکت کرهای و ایریکو نیز گفت: در پایان مالک ناوگان تولید شده دولت جمهوری اسلامی ایران است و پس از تأسیس شرکت قطارهای حومهای مدیریت این ناوگان برعهده قطارهای حومهای خواهد بود که بهطورطبیعی با استفاده از طرفیت بخش خصوصی و به کمک ناوگانی که دولت تأمین کرده، خدمات قطارهای حومهای در کشور توسعه مییابد.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به اساسنامه شرکت قطارهای حومهای افزود: شرکت قطارهای حومهای بهطور ۱۰۰ درصد دولتی است و مقرر شده که مدیریت حملونقل حومهای ریلی را بر عهده داشته باشد تا در این خصوص برنامهریزی کند. لذا آنچه قابلیت انتقال به بخش خصوص مانند بهرهبرداری و تأمین نیروی انسانی توسط بخش خصوصی انجام خواهد شد.
مدیرعامل شرکت راهآهن با بیان اینکه پیشنویس اساسنامه تقریباً نهایی شده است، گفت: امیدواریم در ماه جاری با امضا مشترک وزاری راه و شهرسازی، کشور و ریاست سازمان برنامه و بودجه به دولت پیشنهاد شود.
در پایان محمدزاده در باره تفاوت قرارداد خرید ۴۵۰ واگن ریل باس با قرارداد قبلی اظهارداشت: سهم بخش ایرانی نسبت به قرارداد قبلی بیشتر است. کیفیت ناوگان ارتقا یافته است، لیسانس این فناوری به شرکت ایریکو منتقل شده و تأمین مالی کل قرارداد به صورت فاینانس است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.