شاخص کل بورس بر مدار رکوردشکنی

شاخص کل بورس بر مدار رکوردشکنی معامله‌گران بورس تهران، دیروز شاهد ثبت رکورد جدید ۹۵۶۰۰ واحدی برای شاخص کل بورس تهران بودند که همزمان با ورود نقدینگی به بازار سهام، شاهد حضور حقیقی‌‌ها به‌ویژه در میان شرکت‌های بازار دوم این بورس بود. به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران […]

شاخص کل بورس بر مدار رکوردشکنی

معامله‌گران بورس تهران، دیروز شاهد ثبت رکورد جدید ۹۵۶۰۰ واحدی برای شاخص کل بورس تهران بودند که همزمان با ورود نقدینگی به بازار سهام، شاهد حضور حقیقی‌‌ها به‌ویژه در میان شرکت‌های بازار دوم این بورس بود.

به گزارش فارس، شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران (تدپیکس) در پایان معاملات دیروز با افزایش ۹۹۴ واحدی روی رقم ۹۵ هزار و ۶۰۰ واحد ایستاد.

شاخص کل هم‌وزن اما با افزایش ۱۱ واحدی عدد ۱۷ هزار و ۸۳۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص سهام آزاد شناور نیز با افزایش ۹۲۰ واحدی به رقم ۱۰۳ هزار و ۱۱۹ واحد دست یافت.

شاخص بازار اول اما در حالی با افزایش ۶۲۷ واحدی به رقم ۶۸ هزار و ۲۰۶ واحد دست یافت که شاخص بازار دوم با افزایش ۲۵۳۵ واحدی عدد ۲۰۲ هزار و دو واحد را به نمایش گذاشت.

معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت هلدینگ پتروشیمی خلیج‌فارس با ۳۰۰ واحد، ملی صنایع مس ایران با ۱۶۲ واحد و پالایش نفت اصفهان با ۱۳۰ واحد بیش‌ترین تأثیر مثبت را بر برآورد شاخص کل بورس به نام خود ثبت کردند.

در مقابل معاملات سهام در نماد معاملاتی ۳ شرکت سرمایه‌گذاری گروه توسعه ملی با ۲۱ واحد، آسان پرداخت پرشین با ۱۷ واحد و توسعه معادن و فلزات با ۱۵ واحد کاهش بیش‌ترین تأثیر منفی را در محاسبه این نماگر به دوش کشیدند.

ارزش کل معاملات بورس تهران در حالی به بیش از ۳۳۹ میلیارد تومان نمایش داده شد که ناشی از دست به دست شدن بیش از یک میلیارد و ۲۶۱ میلیون سهم و اوراق مالی قابل معامله طی ۸۴ هزار و ۱۱۱ نوبت داد و ستد بود. طی معاملات این روز نماد معاملاتی شرکت‌های معادن منگنز ایران، پالایش نفت اصفهان، اوراق مشارکت لیزینگ رایان سایپا، پالایش نفت شیراز، اوراق مشارکت میدکو، توسعه حمل‌ونقل ریلی پارسیان، از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی و در مقابل نماد معاملاتی شرکت‌های داروسازی سبحان انکولوژی، داروسازی تولید دارو ایران گچ و بیمه سرمد متوقف شدند.

در بازار بورس ۲ تهران که به معاملات درون‌گروهی سهامداران عمده اختصاص دارد ۶۹٫۵ میلیون سهم فولاد کاوه جنوب کیش به ارزش کم‌تر از ۱۸ میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران اما ۴۶ میلیون سهم به ارزش بیش از ۱۷ میلیارد تومان کدبه‌کد شد. کم‌تر از ۲۵ میلیون سهم بیمه اتکایی ایرانیان به ارزش بیش از ۲٫۵ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت.

همین وضعیت در سیمان فارس خوزستان با کدبه‌کد شدن ۱۰ میلیون سهم به ارزش بیش از یک میلیارد تومان تکرار شد. همچنین ۷ میلیون سهم پتروشیمی شازند به ارزش بیش از ۱٫۵ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.

بیش از ۶ میلیون سهم سبحان دارو اما به ارزش بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی همراه بود، در تولید و صادرات ریشمک نیز بیش از ۵٫۵ میلیون سهم به ارزش کم‌تر از ۶ میلیارد تومان به کدهای درون‌گروهی سهامدار عمده انتقال یافت و بیش از ۵ میلیون سهم سرمایه‌گذاری مسکن الوند به ارزش ۱٫۵ میلیارد تومان کدبه‌کد شد.

 

درعین‌ حال کم‌تر از ۵ میلیون سهم البرز دارو به ارزش بیش از ۳٫۵ میلیارد تومان با معاملات انتقالی از سوی سهامدار عمده همراه شد و در نفت پارس نیز بیش از ۴ میلیون سهم به ارزش بیش از دو میلیارد تومان کدبه‌کد شد. در نهایت ۲٫۵ میلیون سهم نفت پاسارگاد به ارزش بیش از ۸۰۰ میلیون تومان با معاملات درون‌گروهی سهامدار عمده همراه بود و یک میلیون سهم پتروشیمی زاگرس نیز به ارزش ۳ میلیارد تومان به کدهای انتقالی سهامدار عمده جابه‌جا شد.