شعری مقدم مطرح کرد:تولید روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پتروشیمی بندر امام

  نایب رییس هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پتروشیمی بندرامام تولید شده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل می‌شود. عباس شعری‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تولید بنزین یورو ۴ در صنعت پتروشیمی در دستور کار […]

 

نایب رییس هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پتروشیمی بندرامام تولید شده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل می‌شود.

عباس شعری‌مقدم در گفت‌وگو با تسنیم اظهار داشت: تولید بنزین یورو ۴ در صنعت پتروشیمی در دستور کار وزارت نفت قرار گرفت و در حال حاضر این کار در پتروشیمی بندرامام اجرایی شده است.

وی افزود: برخی مجتمع‌های پتروشیمی مثل بندرامام و نوری محصولاتی را تولید می‌کنند که می‌تواند تبدیل به بنزین شود، اما باید تصفیه‌هایی در این محصولات انجام گیرد.

نایب رییس هیأت مدیره شرکت ملی صنایع پتروشیمی ایران گفت: اکنون در پتروشیمی بندرامام بنزن را از این فرآورده حذف کردند و یک مقدار MTBE و مواد افزودنی به آن اضافه شده که در نهایت تبدیل به بنزین یورو ۴ شده است.

این مقام مسؤول با بیان این‌که «طبق گزارش‌هایی که ارایه شده نتایج آزمایشات مربوطه بر روی تولید این نوع بنزین در پتروشیمی بندرامام رضایت‌بخش بود»، گفت: در حال حاضر روزانه یک میلیون لیتر بنزین یورو ۴ در پتروشیمی بندرامام تولید شده و به شرکت پالایش و پخش فرآورده‌های نفتی ایران تحویل می‌شود.

وی ادامه داد: ظرفیت پتروشیمی بندرامام در حدود یک میلیون تا یک میلیون و ۵۰۰ هزار لیتر برای تولید بنزین است و بیش‌تر از این نمی‌تواند به تولید بنزین بپردازد.

شعری مقدم تصریح کرد: فعلاً قرار نیست دیگر مجتمع‌های پتروشیمی به تولید بنزین اقدام کنند، بلکه سیاست‌ها و برنامه‌های وزارت نفت بر این اساس است که با به مدار بهره‌برداری وارد شدن پالایشگاه ستاره خلیج‌فارس و تکمیل دیگر طرح‌های توسعه‌ای پالایشگاهی نیاز داخل را تأمین کند.

 

وی افزود: در صورتی که به ظرفیتی که برای تولید بنزین در واحدهای پتروشیمی ایجاد شده، با بهره‌برداری از واحدهای پالایشگاهی نیاز نباشد، ممکن است این واحد‌ها اقدام به صادرات بنزین کنند.