ملاک انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری و تقویت ساختار مدیریتی است

شهردار قزوین ملاک انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری و تقویت ساختار مدیریتی است علی‌صفری گفت: قانون‌مداری، شایسته‌سالاری و تقویت ساختار مدیریتی در انتخاب مدیران موردتوجه قرار خواهد گرفت. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین، وی در آیین مراسم تودیع و معارفه شهردار که در سالن استانداری برگزار شد، افزود: براساس […]

شهردار قزوین

ملاک انتخاب مدیران، شایسته‌سالاری و تقویت ساختار مدیریتی است

علی‌صفری گفت: قانون‌مداری، شایسته‌سالاری و تقویت ساختار مدیریتی در انتخاب مدیران موردتوجه قرار خواهد گرفت.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اداره روابط‌عمومی و امور بین‌الملل شهرداری قزوین، وی در آیین مراسم تودیع و معارفه شهردار که در سالن استانداری برگزار شد، افزود: براساس چشم‌انداز توسعه شهر قزوین، این شهر دارای اقتصادی شکوفا با تأکید بر گردشگری کارآمد و با محوریت حفظ باغستان‌های سنتی و حفظ محیط‌زیست و بناهای تاریخی خواهد بود.

شهردار قزوین در بخش دیگری از سخنان خود با بیان این‌که شهرهای کشور با مشکلاتی نظیر زیست‌محیطی، آلودگی هوا و چالش‌های مالی و بصری دست‌وپنجه نرم می‌کنند، عنوان‌کرد: همین شهر‌ها با تمامی این مشکلات خرد و کلان، مکانی برای بروز خلاقیت، تولید ثروت و شکوفایی اقتصادی و مظروف تمدن‌سازی هستند.

صفری با بیان این‌که قزوین همواره به‌عنوان کانون مولد فرهنگ و تمدن بوده است، گفت: در دوره صفویه قزوین به مدت ۵۰ سال پایتخت ایران بوده و با مکتب‌های هنری و ماندگار خود به‌عنوان الگوی شهر انسان‌محور به شمار می‌رفته است.

شهردار قزوین تصریح‌کرد: شهرسازی باید از محلات آغاز شود زیرا در پایداری شهر‌ها نقش اساسی دارند.

صفری با تأکید بر این‌که برنامه پنج‌ساله دوم شهرداری با رویکرد محله‌محوری تنظیم ‌شده است، گفت: این برنامه بر ارتقا و بهبود زندگی شهروندان و کاهش معضلات ترافیکی تأکید دارد و منشأ بسیاری از معضلات و افسردگی شهری است.

وی با بیان این‌که جمعیت کنونی شهر قزوین حدود ۴۳۰ هزار تَن است، اظهارکرد: ۷۶۰ هزار سفر شهری در روز توسط شهروندان صورت می‌گیرد که ۱۹ درصد سفر‌ها با اتوبوس و با اشغال ۸ هزار مترمربع مساحت، ۳۲ درصد سفر‌ها با تاکسی و با اشغال ۳۶ هزار مترمربع مساحت، ۳۸ درصد سفر‌ها با خودروی شخصی و با اشغال یک‌میلیون و ۱۰۰ هزار مترمربع مساحت انجام می‌شود.

شهردار قزوین افزود: اگر به هر میزان منابع مالی برای احداث معابر درون‌شهری و تقاطع‌های غیرهمسطح و پل تأمین شود اما این معابر پاسخگوی نیاز بلندمدت شهر نیست و باید فرهنگ ترافیک به‌صورت ریشه‌ای فرهنگ‌سازی شود و فرهنگ شهری را در شهر فرهنگی قزوین ارتقا دهیم.

صفری با بیان این‌که به‌زودی شورای توسعه شهری با حضور کارشناسان و نخبگان شهر قزوین تشکیل می‌شود، عنوان کرد: چشم‌انداز و راهبردهای توسعه شهری با رویکرد ارتقای فرهنگ شهری، ایجاد شهر پیاده و کاهش آسیب‌های اجتماعی به شورای اسلامی شهر و شورای توسعه شهری ارایه می‌شود تا نظرات این کارشناسان نیز در این برنامه مدنظر قرار گیرد.

وی با اشاره به این‌که شهرداری دیگر فقط نهادی خدماتی و عمرانی نیست، تصریح‌کرد: شهرداری نهادی فرهنگی و اجتماعی است و ویترین خدمات نظام محسوب می‌شود.

شهردار قزوین افزود: شهرداری به‌تنهایی قادر به حل تمامی مشکلات شهری نیست و باید با اتحاد و همدلی استاندار، مدیران استان و کارکنان شهرداری قزوین در راستای توسعه شهر قزوین گام برداشت.

 

صفری خاطرنشان‌کرد: قطعاً از کارشناسان و نیروهای خلاق، بانوان، جوانان حداکثر بهره‌برداری صورت می‌گیرد و در سالی که با عنوان اقتصاد مقاومتی؛ تولید و اشتغال از سوی رهبر معظم انقلاب نامگذاری شده است، با تدبیر و امید به ‌سوی توسعه شهر پیش خواهیم رفت. در پایان این مراسم حکم شهرداری دکتر صفری به وی ابلاغ شد.