رکوردشکنی بسکتبال برای انتخاب رییس!

رکوردشکنی بسکتبال برای انتخاب رییس! تعداد افرادی که برای ریاست بسکتبال نام‌نویسی کردند یک رکورد را در ثبت نام کاندیدا‌ها به جا گذاشت اگرچه در میان آنها هستند کسانی که بیش‌تر به دنبال بخت‌آزمایی هستند! به گزارش مهر، مهلت ۱۰ روز کاری ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون بسکتبال در حالی به پایان رسید که […]

رکوردشکنی بسکتبال برای انتخاب رییس!

تعداد افرادی که برای ریاست بسکتبال نام‌نویسی کردند یک رکورد را در ثبت نام کاندیدا‌ها به جا گذاشت اگرچه در میان آنها هستند کسانی که بیش‌تر به دنبال بخت‌آزمایی هستند!

به گزارش مهر، مهلت ۱۰ روز کاری ثبت نام از کاندیداهای ریاست فدراسیون بسکتبال در حالی به پایان رسید که در مجموع ۲۴ نفر برای تصدی پست این فدراسیون اعلام آمادگی کردند. البته حضور قطعی این تعداد کاندیدا در مجمع انتخاباتی که هنوز زمان برگزاری آن مشخص نشده است، به نتیجه بررسی صلاحیت آنها بستگی دارد اما در هر صورت این‌که این تعداد کاندیدا برای ریاست یک فدراسیون اعلام آمادگی کند، رکوردی کم نظیر در ورزش طی سال‌های گذشته است.

شاید ورود ۲۴ کاندیدا به انتخابات فدراسیون بسکتبال به مدیریت طولانی قبل مربوط شود و این‌که حضور متوالی یک فرد در رأس فدراسیون آن‌هم طی سال‌های زیاد، دیگر مدعیان و علاقه‌مندان به مدیریت در این رشته را پشت خط نگه داشته بود، اگرچه نگاهی اجمالی به کاندیدا‌ها و پیشینه آنها، نشان می‌دهد که در کنار مدعیان هستند، کسانی که کم‌تر شانسی برای موفقیت در انتخابات این رشته دارند اما ظاهراً به دنبال مطرح شدن اسمشان به واسطه کاندیدا شدن بوده‌اند یا کسانی که کاندیدا شدن در بسکتبال را به عنوان فرصتی برای آزمودن دوباره شانس خود در نظر گرفته‌اند!

محمودمشحون آخرین رییس فدراسیون بسکتبال بود که ۱۵ سال متوالی این مسؤولیت را برعهده داشت. وی خردادماه سال ۹۲ چهارمین دوره متوالی ریاست فدراسیون بسکتبال را خیلی قاطع آغاز کرد چراکه با اختلاف نسبت به دیگر کاندیداها، صاحب بیش‌ترین رای (۲۳ رای) شد. در همان انتخابات رضا مهندسی نزدیک‌‌ترین رقیب به مشحون بود که ۷ رأی گرفت. وی برای دوره جدید انتخابات هم کاندیدا شده است و در کنار رامین‌طباطبایی که دوره قبل فقط صاحب ۳ رأی شد و همچنین حسن‌میرزاآقابیک، داریوش‌سلیمی، حمیدگرامیان، همایون‌ایزدپناه و… از چهره‌های بسکتبالی در میان کاندیدا‌ها هستند.

مهردادآگین تنها کاندیدایی است که با تجربه ریاست فدراسیون بسکتبال (۷۶ – ۱۳۷۲) دوباره برای این پست اعلام آمادگی کرده است. خیلی از کاندیداهای دیگر هم مدیریت ورزشی در کارنامه دارند اما بدون هیچ پیشینه‌ای از بسکتبال و فعالیت در این رشته، برای مدیریت آن کاندیدا شده‌اند مانند بهروزمنتقمی که سرپرستی باشگاه پرسپولیس را تجربه کرده و فعلاً هم مدیریت منابع انسانی وزارت ورزش است، مازیارناظمی مدیر مرکز اطلاع‌رسانی وزارت ورزش، سیدحسن‌طباطبایی مدیر مجموعه ورزشی آزادی که سرپرستی فدراسیون‌های کاراته، دوومیدانی و وزنه‌برداری را در کارنامه دارد، رضادرویش مدیرعامل باشگاه سایپا و عضو هیأت رییسه فدراسیون شنا و…

شاید هم جوادداوری که تا همین چند وقت پیش برای تیم ملی بسکتبال بازی می‌کرد و هیچ تجربه‌ای هم از مدیریت ورزشی ندارد، جوان‌ترین کاندیدا باشد اما جالب‌تر این‌که افرادی کاندیدای ریاست بسکتبال شده‌اند که تا همین چند روز به دنبال ریاست در فدراسیون دیگری بودند مانند رمضانعلی‌دولو، سرپرست پیشین فدراسیون بسکتبال که یکی از کاندیداهای انتخابات چند روز پیش فدراسیون کبدی بود یا کرم‌ا…‌علیمرادی که همزمان برای ریاست فدراسیون جانبازان هم کاندیدا شده است. این افراد گویا کاندیدا شدن را به عنوان بلیت بخت‌آزمایی خود را برای مدیریت در ورزش – حالا هر کجا – در نظر گرفته‌اند!

گفتنی است، در هر صورت پس از سال‌ها که قرار است فردی غیر از محمودمشحون، رییس فدراسیون بسکتبال شود، ۲۴ نفر برای آن اعلام آمادگی کرده‌اند که اسامی آنها به این شرح است:

 

۱- مازیارناظمی ۲- محمدحسین‌انصاری‌جعفری ۳- کرم‌ا…علیمرادی ۴- رامین‌طباطبایی ۵- حسن‌میرزاآقابیک، ۶-محمد‌رضاعلی ۷- محمدیوسفی‌صادق لو ۸- حمیدگرامیان ۹- نعیمه‌موسوی ۱۰- داریوش‌سلیمی ۱۱- مازیارصبحی ۱۲- سیدمهردادهاشمی ۱۳- همایون‌ایزدپناه ۱۴- جوادداوری ۱۵- سیدحسن‌طباطبایی ۱۶- ناصررضایی ۱۷- رمضانعلی‌دولو ۱۸- محمدعلیپور ۱۹- بهروزمنتقمی ۲۰- علی‌حایک ۲۱- رضا‌درویش ۲۲- رضا‌مهندسی ۲۳ – مهردادآگین ۲۴ – شبنم‌کلاهی.