مطالعه ساخت پایانه ۸۰هزار مترمربعی مهرآباد

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎‌‌ها خبر داد مطالعه ساخت پایانه ۸۰هزار مترمربعی مهرآباد قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‎‌‌ها در امور فرودگاه‌ها با بیان این‌که فرودگاه دروازه ورود گردشگر به کشور است، از توسعه فرودگاه‌های کشور با محوریت دو هاب (قطب) گردشگری و هوایی و کامل کردن شبکه پروازی کشور خبر داد. به گزارش صما، حسین اسفندیاری گفت: […]

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها خبر داد

مطالعه ساخت پایانه ۸۰هزار مترمربعی مهرآباد

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها در امور فرودگاه‌ها با بیان این‌که فرودگاه دروازه ورود گردشگر به کشور است، از توسعه فرودگاه‌های کشور با محوریت دو هاب (قطب) گردشگری و هوایی و کامل کردن شبکه پروازی کشور خبر داد.

به گزارش صما، حسین اسفندیاری گفت: متأسفانه در خصوص مسأله گردشگری و رابطه آن با ارزآوری به داخل کشور اغماض‌هایی صورت گرفته است این در حالی است که ایران جز کشورهای است که هر شهر آن نمادی از جاذبه گردشگری است.

وی بابیان این‌که فرودگاه دروازه رونق گردشگری است تأکید کرد: شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران در این راستا تلاش کرد با توسعه زیرساخت‌های گردشگری و تجهیزاتی در فرودگاه‌ها، شرایط را برای ورود گردشگران تسهیل کند و فرودگاه‌ها را توسعه دهد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها در امور فرودگاه رونق گردشگری را ملزم به ایجاد فرودگاه در مقصد شهر گردشگری دانست و در این خصوص اشاره داشت: نمی‌توان از گردشگر انتظار داشت که برای رفتن و بازدید از شهر مورد منتخب خود به ابتدا به شهری که فرودگاه در آن است سفر کرده بعد از طرق جاده به مقصد گردشگری خود برسد.

اسفندیاری تأکید کرد: در بسیاری از کشورهای توسعه‌یافته، اساساً در کنار توسعه خطوط هوایی‌، سرمایه‌گذاری جدید در توسعه فرودگاهی و تجهیزات آن، در مناطقی ‌انجام می‌شود که پتانسیل‌ گردشگری ناشناخته دارد.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها در امور فرودگاه‌ها با بیان این‌که در حال حاضر دو نوع قطب فرودگاهی در جهان وجود دارد گفت: این هاب‌‌ها (قطب‌ها) شامل «هاب هواپیمایی» و دیگری «هاب گردشگری» است. در به‌عنوان‌مثال فرودگاه فرانکفورت آلمان، اسخیپهول هلند، هیترو لندن، شارل‌دوگل پاریس و آتلانتای آمریکا، هاب‌های هواپیمایی است که پرواز‌‌ها به آنجا وارد و سپس ازآنجا توزیع می‌شود.

وی بابیان این‌که توسعه فرودگاه‌ها امر ضروری است گفت: برنامه‌های جامعی در خصوص افزایش خدمات فرودگاهی مقاصد گردشگری داریم.

وی با اشاره به هدف‌گذاری در شرکت فرودگاه‌ها برای توسعه فرودگاه‌ها و ارتقای کیفیت فرودگاه‌ها با محوریت گردشگری، ادامه داد: در این راستا در گام اول چند فرودگاه شهید هاشمی‌نژاد مشهد، شهید بهشتی اصفهان‌، شهید دستغیب شیراز، فرودگاه یزد و یکی از فرودگاه‌های شمال کشور، با محوریت هاب گردشگری و فرودگاه‌هایی نظیر‌ مهرآباد، امام خمینی (ره)، تبریز، بندرعباس و کرمان‌ با محوریت هاب هوایی مدنظر قرارگرفته‌اند.

اسفندیاری با اشاره به ظرفیت‌های ایجادشده در فرودگاه بین‌المللی مهرآباد اظهار داشت: در فرودگاه مهرآباد هدف‌گذاری مناسبی برای ارتقای کیفیت انجام شد، مهرآباد فرودگاهی ۷۰ ساله است و زمانی که ساخته شد، در اطراف آن هیچ‌گونه ساختمانی نبود، اما به‌تدریج در اطراف فرودگاه شهرسازی شد و امروز این فرودگاه کم‌تر محل توسعه دارد.

وی ادامه داد: پایانه‌های ۱ و ۲ فرودگاه مهرآباد به‌خوبی بهسازی شده و کیفیت خدمات آنها مناسب است.

قائم‌مقام مدیرعامل شرکت فرودگاه‌‌ها در امور فرودگاه‌ها افزود: باند ۲۹ راست مهرآباد با بیش از ۱۰۰ میلیارد تومان برای نوسازی اصولی تحت عملیات اجرایی قرار گرفت و هم‌اکنون چراغ‌های روشنایی آن واردشده و در حال نصب است و به‌زودی در کنارباند ۲۹ چپ، قابلیت استفاده خواهد داشت.

اسفندیاری بابیان این‌که در تأسیسات و تجهیزات مهرآباد کارهای اصولی انجام شد، گفت: محوطه‌های فرودگاه تغییرات جدیدی پیدا کرد و بر مبنای تسهیل ورود و خروج مردم، امور اجرا شد.

وی گفت: ترمینال ۸۰ هزار مترمربعی در مهرآباد در مرحله مطالعه است که پس از اجرای این ترمینال، برخی از ترمینال‌های موجود در آن تجمیع می‌شوند.

 

اسفندیاری اضافه کرد: در فرودگاه مهرآباد اپرون هواپیما در مساحت ۲۰۰ هزار مترمربع بهسازی و نوسازی شد.