بخش خصوصی فریادرس خودش باشد

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان بخش خصوصی فریادرس خودش باشد رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی صادرات طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بخش خصوصی خودش باید به داد خودش برسد و تلاش کند با اتکا به منابع و توانایی خود فرایند صادرات و تولید را […]

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان

بخش خصوصی فریادرس خودش باشد

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان از کاهش ۵۰ درصدی صادرات طی دو سال گذشته در استان خبر داد و گفت: بخش خصوصی خودش باید به داد خودش برسد و تلاش کند با اتکا به منابع و توانایی خود فرایند صادرات و تولید را تسهیل کند.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از اتاق بازرگانی اصفهان، مسعودگلشیرازی اظهار‌کرد: زمانی که ۷۰ درصد واحدهای تولیدی کم‌تر از ۵۰ درصد ظرفیت اسمی فعالیت می‌کنند، نشان از کمبود تقاضا برای کالا و خدمات در جامعه است.

وی صدور خدمات فنی و مهندسی را یک از مزیت‌های استان اصفهان برشمرد و افزود: در قراردادهای پیمانکاری جوایز صادراتی و معافیت‌های مالیاتی برای صادرکنندگان این بخش لحاظ نمی‌شود.

رییس کمیسیون تجارت اتاق بازرگانی اصفهان با اشاره به آمار صادرات استان اصفهان و کاهش ۵۰ درصدی طی دو سال گذشته، گفت: حمایت از شرکت‌های کوچک و متوسط اقتصادی برای حضور در بازارهای بین‌المللی و نمایشگاه‌های تخصصی باید مورد توجه قرار گیرد.

وی خاطرنشان‌کرد: بخش خصوصی خودش باید به داد خودش برسد و تلاش کند با اتکا به منابع و توانایی خود فرایند صادرات و تولید را تسهیل کند.

مجتبی‌ملااحمدی، نایب رییس کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان نیز گفت: صادرات، موضوعی انتخابی برای تولید‌کنندگان نیست بلکه الزام برای بقا در فعالیت اقتصادی است.

ملااحمدی مسایل بانکی، حمل و نقل و گمرکی را از جمله مسایل پیشِ ‌روی صادرکنندگان استان اصفهان برشمرد و افزود: نرخ ارز به عنوان یک مؤلفه اثرگذار در صادرات و واردات نقش دارد. قیمت واقعی ارز باعث تقویت صادرات و قیمت پایین ارز باعث افزایش واردات می‌شود.

وی کیفیت و قیمت مناسب کالا را یکی از عوامل مؤثر در افزایش صادرات استان برشمرد و اظهار‌کرد: بازاریابی محصولات تولیدی در بازارهای بین‌المللی یکی از حلقه‌های مفقوده صادرات استان است.

نرخ ارز با ثبات و متعادل خواسته صادرکنندگان

مهدی‌مسایلی، مسؤول کمیته پیمانکاری کمیسیون صنایع اتاق بازرگانی اصفهان هم گفت: دولت بیش از اندازه بزرگ شده است و برای این‌که این دولت بتواند هزینه‌اش را تأمین کند بخش خصوصی را به تلاش بیش‌تری تشویق می‌کند و این در حالیست که دولت باید بار اضافی خود را پایین بگذارد.

 

مسایلی نرخ ارز را یکی از پارامترهای مؤثر در صادرات و واردات ایران برشمرد و افزود: مسایل اقتصاد را با قرص مُسکن نمی‌توان درمان کرد، نرخ ارز باید متعادل و با ثبات باشد نه این‌که یک روز چندصد تومان بالا برود و یک روز پایین بیاید.