نیازی به مناقصه یا مزایده برای شرکت‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیست

شهردار قم نیازی به مناقصه یا مزایده برای شرکت‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیست شهردار قم گفت: ژاپن در دنیا در بسیاری از زمینه‌ها نمونه است و امروز شاهدیم در حوزه مدیریت بحران اقداماتی ارزشمند انجام می‌دهند که تمام این مسایل را می‌توان به‌خاطر فرهنگ‌سازی صورت گرفته در این کشور دانست که امروز […]

شهردار قم

نیازی به مناقصه یا مزایده برای شرکت‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به شهرداری نیست

شهردار قم گفت: ژاپن در دنیا در بسیاری از زمینه‌ها نمونه است و امروز شاهدیم در حوزه مدیریت بحران اقداماتی ارزشمند انجام می‌دهند که تمام این مسایل را می‌توان به‌خاطر فرهنگ‌سازی صورت گرفته در این کشور دانست که امروز بسیاری از مشکلات آنها را کاسته و آنها را به کشوری الگو در زمینه مدیریت بحران در جهان تبدیل کرده است.

به گزارش فارس سیدمرتضی‌سقاییان‌نژاد با اشاره به استثنای قائل شده در ماده ۳۱ قانون آیین‌نامه معاملاتی شهرداری در خصوص شرکت‌های دولتی و سازمان‌های وابسته به شهرداری اظهار‌کرد: برای این مجموعه شرکت‌ها و سازمان‌ها مناقصه یا مزایده نیاز نیست و حرف ما در بودجه و تبصره‌ای که تصویب شد این بود که تصویب هم به شهردار تفویض شود.

وی خاطرنشان‌کرد: در حقیقت طرف قرارداد ارگان‌های وابسته به دولت شهرداری است پس اصل این قانون که جلوگیری از بوروکراسی هست، خواسته‌ایم که در شورا نیز اتفاق بیفتد.

شهردار قم همچنین با اشاره به بازدید صورت گرفته از کشور ژاپن در زمینه فعالیت‌های مدیریت بحران و مدیریت پسماند اظهارکرد: مهم‌ترین بحث در ژاپن بحث نیروی انسانی است که وجدان کاری، نظم‌پذیری و… در این کشور به فرهنگ تبدیل شده است.

وی با تأکید بر این‌که این شاخصه‌های مهم و کلیدی که در کشور ما کم‌رنگ‌تر است، خاطرنشان‌کرد: به همین خاطر است که امروز در زمان بحران ما با مشکلات عدیده‌ای مواجه می‌شویم و نمی‌توانیم بحران را به درستی مدیریت کنیم.

 

سقاییان‌نژاد تصریح‌کرد: ژاپن در دنیا در بسیاری از زمینه‌ها نمونه است و امروز شاهدیم در حوزه مدیریت بحران اقداماتی ارزشمند انجام می‌دهند که تمام این مسایل را می‌توان به‌خاطر فرهنگ‌سازی صورت گرفته در این کشور دانست که امروز بسیاری از مشکلات آنها را کاسته و آنها را به کشوری الگو در زمینه مدیریت بحران در جهان تبدیل کرده است.