مروی:تداوم تلاش‌ها برای ارایه مدل قراردادهای جدید نفتی با کم‌ترین نقص

  رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پسابرجام فرصت‌هایی را برای جذب سرمایه برای انجام پروژه‌های نفت و گاز فراهم کرده بنابراین نباید این فرصت‌ها را از دست داد. به گزارش خانه ملت، علی مروی درباره قراردادهای جدید نفتی گفت: آن‌چه که در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به‌طور صریح آمده این است […]

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی گفت: پسابرجام فرصت‌هایی را برای جذب سرمایه برای انجام پروژه‌های نفت و گاز فراهم کرده بنابراین نباید این فرصت‌ها را از دست داد.

به گزارش خانه ملت، علی مروی درباره قراردادهای جدید نفتی گفت: آن‌چه که در قانون وظایف و اختیارات وزارت نفت به‌طور صریح آمده این است که شرایط عمومی قراردادهای نفتی به پیشنهاد وزیر نفت در دولت تصویب می‌شود. اما این موضوع باعث نمی‌شود که مجلس در جریان این موضوع نباشد.

نماینده مردم نیشابور و فیروزه در مجلس شورای اسلامی افزود: در کمیسیون انرژی چندین جلسه با حضور مسؤولان کمیته تدوین قراردادهای جدید نفتی به بررسی قراردادهای جدید نفتی اختصاص دادیم که در این جلسات نمایندگان و نهادهای نظارتی نقطه نظرات خود را مطرح کردند.

مروی ادامه داد: درباره این موضوع جلسه‌ای نیز با اطلاع‌رسانی به تمام نمایندگان و با هدف اخذ نظر آن‌ها در محل کمیسیون تلفیق برگزار شد.

وزارت نفت نظرات نمایندگان درباره قراردادهای نفتی را اخذ کرده است

وی افزود: علاوه بر این جلسات، وزیر محترم نفت از نمایندگانی که نظرات و انتقاداتی نسبت به این قرارداد‌ها داشتند دعوت کردند تا با اخذ نظرات آنان، مشکلات و ایرادات احتمالی برطرف شود.

مروی در ادامه تأکید داشت: با وجود تمام این نشست‌ها و جلسات بسیاری که کمیته تدوین قراردادهای نفتی با کارشناسان، مدیران و دانشگاهیان برگزار کرده، اما هیچ ادعایی نسبت به ارایه کاری بی‌نقص و بدون عیب وجود ندارد و تلاش‌ها برای ارایه مدلی با کم‌ترین نقص ادامه پیدا خواهد کرد.

 

رییس کمیسیون انرژی مجلس شورای اسلامی یادآور شد: در مجلس با تأکید ویژه ریاست محترم مجلس، هیأت تطبیق مصوبات دولت با قوانین هم در حال بررسی شرایط عمومی مصوب شده در دولت هستند که کار آن در مراحل پایانی قرار دارد. البته امیدواریم این روند باعث نشود که فرصت پسابرجام و جذب سرمایه برای پروژه‌های نفت و گاز از دست برود.