چگونگی روند قاطعانه‌‌ترین پیروزی انتخابات کشتی تاریخ!

خادم ۴۰- جدیدی صفر! چگونگی روند قاطعانه‌‌ترین پیروزی انتخابات کشتی تاریخ! رسول خادم در یک انتخابات پرحاشیه توانست برای ۴ سال دیگر سکان هدایت کشتی را به دست بگیرد. به گزارش «ورزش سه»، مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی رسانه انجام شده بود و […]

خادم ۴۰- جدیدی صفر!

چگونگی روند قاطعانه‌‌ترین پیروزی انتخابات کشتی تاریخ!

رسول خادم در یک انتخابات پرحاشیه توانست برای ۴ سال دیگر سکان هدایت کشتی را به دست بگیرد.

به گزارش «ورزش سه»، مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی در آکادمی ملی المپیک آغاز شد که استقبال بسیار خوبی از سوی اهالی رسانه انجام شده بود و نسبت به مجامعی که روزهای قبلی برگزار می‌شد، شرایط کاملاً متفاوت بود. برخلاف انتظار وزیر ورزش برای انتخابات فدراسیون کشتی به آکادمی ملی المپیک نیامد و محمدرضاداورزنی ریاست مجمع را برعهده داشت.

پس از این‌که عباس‌جدیدی به نشان اعتراض مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی را ترک کرد در آرامش کامل رسول‌خادم به پشت تریبون آمد تا صحبت‌های خود را بیان کند. پس از این‌که عباس‌جدیدی سالن را ترک کرد تمامی دوربین‌های خبری و خبرنگاران با او از سالن خارج شدند تا پای صحبت‌های جنجالی او بنشینند.

اعتراض جدیدی به تمجید از خادم

قبل از شروع مجمع انتخاباتی ۸ کاندیدا یعنی حمیدبنی‌تمیم، احدپازاج، محمدرضا‌توپچی، عباس‌جدیدی، عبدا…چمن‌گلی، رسول‌خادم، امین‌رشید‌لمیر و نقی‌کلانتری از سوی وزارت ورزش به عنوان کاندیداهای تأیید صلاحیت شده، معرفی شده بودند. اولین نفری که پشت تربیون رفت، حمید‌بنی‌تمیم، نایب رییس فدراسیون کشتی بود. او بعد از ۱۰ دقیقه صحبت کردن که بیش‌تر به عملکرد فدراسیون در ۴ سال اخیر ارتباط داشت، به نفع رسول‌خادم انصراف خود را اعلام کرد. عباس‌جدیدی خیلی زود به صحبت‌های بنی‌تمیم و تمجید او از عملکرد فدراسیون کشتی اعتراض خود را به گوش مسؤولان حاضر در مجمع رساند. نفر بعدی هم احدپازاج، سرمربی سابق تیم ملی کشتی فرنگی و عضو شورای فنی تیم‌های ملی کشتی فرنگی بود که او پشت تربیون رفت و انصراف خود را اعلام کرد.

فداکاری خادم به نفع جدیدی

محمدرضاتوپچی و عبدا…چمن‌گلی اصلاً در مجمع حاضر نشده بودند تا بدین شکل انصراف خود را اعلام کنند. نوبت به عباس‌جدیدی رسید؛ این قهرمان سابق کشتی آزاد جهان که روی صفحه‌ای قصد داشت برنامه‌های خود را ارایه کند، خیلی در این کار موفق نبود. عضو سابق شورای شهر تهران دائماً کاغذهای زیر دست خود را که برای سخنرانی آماده کرده بود؛ گم می‌کرد. وقتی دبیر مجمع اعلام کرد وقت جدیدی به اتمام رسیده، رسول‌خادم دست خود را بالا برد و اعلام کرد ۵ دقیقه از وقت او را به جدیدی بدهند. بار دیگر صحبت‌های جدیدی بعد از ۵ دقیقه نیمه‌کاره ماند و خادم بار دیگر گفت دو دقیقه دیگر از وقت خود را به جدیدی می‌دهد. این اقدام با تشویق اعضای مجمع همراه شد.

اعتراض و ترک ناگهانی مجمع

عباس‌جدیدی بعد از پایان صحبت‌های خود اعلام کرد که مجمع انتخاباتی فدراسیون کشتی را به خاطر دوشغله و بازنشسته بودن برخی از رؤسای هیأت‌های استانی غیرقانونی می‌داند. او به همین دلیل مجمع را قبل از رأی‌گیری ترک کرد و سپس در حضور خبرنگاران به صحبت پرداخت. جدیدی در مهم‌ترین بخش صحبت‌های خود به همین غیرقانونی بودن انتخابات اشاره کرد و گفت با پیگیری در آینده می‌تواند انتخابات را باطل کند.

پیروزی مقتدرانه خادم

در شرایطی که ۶ کاندیدا قبل از شروع رأی‌گیری انصراف داده بودند و عباس‌جدیدی مجمع را ترک کرده بود؛ رأی‌گیری از ۴۰ عضو مجمع آغاز شد. البته نام عباس‌جدیدی کنار خادم برای رأی‌گیری روی تابلو ماند، چون او کتباً و رسماً انصرافش را اعلام نکرد و فقط مجمع را ترک کرد. در نهایت همان‌طور که پیش‌بینی می‌شد، رسول‌خادم به شکلی مقتدرانه و با آرای صددرصدی توانست ریاست فدراسیون را برای ۴ سال آینده به دست بگیرد. خادم ۴۰ رأی به دست آورد و عباس‌جدیدی هم که در مجمع حاضر نبود، حتی یک رأی هم کسب نکرد.

پرونده کمیته اخلاق، چالش کشتی ایران است.

کاندیدای ریاست فدراسیون کشتی پس از کسب اکثریت قاطع آرا گفت: مهم‌ترین بحث در کشتی بیرون آمدن از چالش ارجاع پرونده ایران به کمیته اخلاق اتحادیه جهانی است.

رسول‌خادم پس از انتخاب شدن به عنوان رییس فدراسیون کشتی در جمع خبرنگاران، در مورد برنامه‌های خود برای ۴ سال آینده، بیانکرد: از همه دوستانی که در مجمع محبت داشتند و به من رأی دادند؛ تشکر می‌کنم، فدراسیون کشتی در ۴ سال گذشته سعی کرده در حوزه‌های مختلف نگاه ساختاری داشته باشد، اما این ساختار‌ها هنوز نواقصی دارد و ما باید در جهت رفع این نواقص به سمت جلو حرکت کنیم.

وی ادامه‌داد: مهم‌ترین بحثی که در کشتی وجود دارد ارجاع پرونده ایران به کمیته‌ اخلاق اتحادیه جهانی است. این مسأله چالش کشتی ایران است، چرا که قضیه از سوی کمیته‌ بین‌المللی المپیک (IOC) پیگیری می‌شود و ما باید ببینیم با کمک خدا و با تدبیری که اندیشیده می‌شود در این زمینه چه کاری می‌توانیم انجام دهیم تا مسیر کسب افتخارکشتی حفظ شود و در ‌عین ‌حال چارچوب‌‌ها و روابط و سیاست کشور هم مورد توجه قرار گیرد و در نهایت بتوانیم از این چالش بزرگ بیرون بیاییم.

رییس فدراسیون کشتی در پاسخ به پرسش دیگری مبنی بر این که قرار است هدایت تیم‌ ‌ملی کشتی آزاد را هم همزمان برعهده بگیرد یا خیر؟ تأکیدکرد: هیچ قراری نیست. باید شورای فنی تشکیل جلسه بدهد و خیلی از موضوعات از جمله مسایل فنی را مورد بررسی قرار دهد.

توقع داشتم سازمان بازرسی انتخابات کشتی را لغو می‌کرد

عباس‌جدیدی کاندیدای انتخابات فدراسیون کشتی نیز پس از انصرف از انتخابات این فدراسیون گفت: خادم چون می‌دانست انتخاب می‌شود ۷ دقیقه از ۱۰ دقیقه وقتش را به من داد تا صحبت کنم!

عباس‌جدیدی پس از ترک مجمع انتخاباتی کشتی در جمع خبرنگاران گفت: در تبصره ۱ ماده ۱۵ اساسنامه فدراسیون‌های ورزشی می‌گوید هیأت‌های ورزشی تابع قانون فدراسیون‌هاست پس ریاست هیأت هم شعل است. منصفانه در این مجمع قرب به اتفاق اعضا دوشغله و بازنشسته هستند. به خاطر غیرقانونی این مجمع من تصمیم به ترک جلسه گرفتم. امیدوارم بی‌قانونی باعث نشود امید از جامعه رخت بربندد. فرصت صحبت خیلی کم بود اگر میخواستم برنامه‌هایم را بگویم ۴۰ دقیقه حداقل وقت میخواست. امیدوارم فدراسیون‌ سؤالات من را پاسخ دهد. نکته اصلی بحث‌های من لزوم قانون‌مداری در انتخابات فدراسیون‌هاست و این معضل قانون‌گریزی دهن کجی به مردم است. همه باید به قانون پایبند باشیم و مر قانون رعایت شود.

وی افزود: انتظار داشتم بازرسی کل کشور با وجودی که این تخلف را می‌دانستند این انتخابات را لغو می‌کرد. چون کار به دیوان عدالت اداری کشیده می‌شود و این برای ورزش خوب نیست امیدوارم این موضوع از سوی مراجع قانونی پیگیری شود و باید یک جایی جلوی آن گرفته شود. من با وزیر بار‌ها جلسه داشتم. او این بحث را می‌کردند که در این فرایند ۱۰ یا ۱۵ هزار نفر حضور دارند و موجی در جامعه ایجاد می‌شود اما من گفتم مردم توقع قانون‌مداری دارند.

 

جدیدی درباره این‌که خادم وقت خود را به او داد، گفت: این موضوع بدیع نیست و همیشه اتفاق می‌افتد اما چون می‌دانند انتخابات یک طرفه است از این دست و دلبازی‌‌ها می‌کنند.