ثروتی مطرح کرد:تفحص از بانک‌ها و استیضاح وزیر اقتصاد مجازات عدم پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج

  عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که بانک‌ها وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج را پرداخت نکنند تحقیق و تفحص از بانک‌ها و استیضاح وزیر اقتصاد از سوی مجلس پیگیری می‌شود. موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت افزایش وام ازدواج گفت: این‌که شنیده می‌شود منابع کافی […]

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی گفت: در صورتی که بانک‌ها وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج را پرداخت نکنند تحقیق و تفحص از بانک‌ها و استیضاح وزیر اقتصاد از سوی مجلس پیگیری می‌شود.

موسی‌الرضا ثروتی در گفت‌وگو با خانه ملت، درباره وضعیت افزایش وام ازدواج گفت: این‌که شنیده می‌شود منابع کافی در بانک‌ها برای پرداخت وام قرض‌الحسنه وجود ندارد، قابل قبول نیست.

نماینده مردم بجنورد، مانه و سملقان در مجلس شورای اسلامی، ادامه داد: در صورتی که بانک‌ها زیر بار مصوبه مجلس برای پرداخت وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج نروند، مجلس در رابطه با میزان منابع قرض‌الحسنه بانک‌ها تحقیق و تفحص انجام می‌دهد.

این نماینده مردم در مجلس نهم، افزود: در صورتیکه بانک‌ها وام ازدواج پرداخت نکنند و در تفحص مجلس ثابت شود منابع بانکی کافی برای انجام این مهم بوده است متخلفان به دادگاه معرفی می‌شوند.

مصوبه افزایش وام ازدواج براساس کار کارشناسی بوده است

ثروتی افزود: مصوبه افزایش وام ازدواج براساس کار کارشناسی و گزارش سازمان‌هایی مانند مرکز پژوهش‌های مجلس شورای اسلامی و بسیج دانشجویی دانشگاه علم و صنعت بوده که بر این اساس حدود ۱۰۰ هزار میلیارد تومان منابع قرض‌الحسنه است.

وی گفت: بانک‌ها منابع قرض‌الحسنه را به‌صورت وام‌های با سود بالا ارایه می‌دهند و با توجه به این نوع کار‌ها است که هر ۳ سال سرمایه‌های بانک‌ها دو برابر می‌شود.

 

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس شورای اسلامی، افزود: در صورتی که بانک‌ها وام ۱۰ میلیون تومانی ازدواج را پرداخت نکنند تحقیق و تفحص از بانک‌ها و استیضاح وزیر اقتصاد از سوی مجلس پیگیری می‌شود.