نجابت:مرحله دوم انتخابات در تعیین هیأت رییسه مجلس تعیین کننده است

  یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات مجلس را در تعیین رییس، هیأت رییسه مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دهم مؤثر دانست. به گزارش ایسنا حسین نجابت اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد نیمی از کاندیداهای مرحله دوم انتخابات از اصلاح‌طلبان و نیمی از اصولگرایان هستند که احتمالا […]

 

یک نماینده اصولگرای مجلس شورای اسلامی مرحله دوم انتخابات مجلس را در تعیین رییس، هیأت رییسه مجلس و روسای کمیسیون‌های تخصصی در مجلس دهم مؤثر دانست.

به گزارش ایسنا حسین نجابت اظهار کرد: در حال حاضر به نظر می‌رسد نیمی از کاندیداهای مرحله دوم انتخابات از اصلاح‌طلبان و نیمی از اصولگرایان هستند که احتمالا به دست گرفتن کرسی‌های باقی مانده مجلس در دور دوم انتخابات نیز به همین شکل رقم خواهد خورد اما اگر غیر از این باشد تأثیر جدی بر تعیین رییس و هیأت رییسه مجلس و روسای کمیسیون‌‌ها خواهد گذاشت.

وی افزود: ‌در مرحله دوم انتخابات مجلس دهم جزو معدود دفعاتی است که هر دو جناح خیلی جدی وارد صحنه شدند؛ چرا که در ادوار انتخابات معمولاً در مرحله اول مشخص می‌شود اکثریت با کدام جناح است؛ بنابراین انتخابات در مرحله دوم خیلی جدی گرفته نمی‌شد، اما اکنون به خاطر رقابت نزدیک مرحله دوم انتخابات خیلی جدی گرفته شده، اهمیت بالایی دارد و مشارکت مردم هم در این مرحله تعیین کننده است.

نجابت ادامه داد: مردم نیز این حساسیت را درک کردند و کمی جدی‌تر از ادوار قبل وارد عرصه انتخابات شدند اما امیدواریم آن‌چه خیر و صلاح کشور است اتفاق بیفتد.

نماینده مردم تهران در مجلس یادآور شد: اگر اصولگرایان و اصلاح‌طلبان بتوانند در مرحله دوم انتخابات به تساوی کرسی‌های باقی مانده مجلس را به دست بگیرند در این صورت نسبت اصولگرایان خالص به اصلاح‌طلبان خالص بیش‌تر خواهد بود.

وی افزود: اگر یکی از دو جناح اکثریت کرسی‌های باقی مانده در مرحله دوم انتخابات را به دست بگیرد طبیعتاً اکثریت مجلس را نیز در اختیار خواهد گرفت و تأثیر جدی بر هیأت رییسه مجلس خواهد گذاشت.

 

این نماینده اصولگرا در پایان درباره پیش‌بینی خود از ریاست مجلس دهم گفت: در شرایط فعلی هنوز لاریجانی جلوتر از عارف است و اگر اتفاق خاصی نیفتد، وی مجدداً ریاست مجلس را در اختیار خواهد گرفت اما این موضوع باز هم تابع مرحله دوم انتخابات خواهد بود.