برگزاری مناقصه ۷ کیلومتراز خط آهن همدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت اعلام کرد برگزاری مناقصه ۷ کیلومتراز خط آهن همدان معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت: در سال‌جاری ۵ طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه ریلی تعریف کردیم و راه‌آهن تهران- همدان جزیی از آن بود که افتتاح شد. همچنین ملایر به کرمانشاه نیز در اوایل دولت قبل […]

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت اعلام کرد

برگزاری مناقصه ۷ کیلومتراز خط آهن همدان

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت گفت: در سال‌جاری ۵ طرح اقتصاد مقاومتی در حوزه ریلی تعریف کردیم و راه‌آهن تهران- همدان جزیی از آن بود که افتتاح شد. همچنین ملایر به کرمانشاه نیز در اوایل دولت قبل ریل‌گذاری آن به اتمام رسید.

به گزارش فارس، صفارعلی‌ذاکری ادامه‌داد: سال ۹۶ از نظر ساخت و توسعه ریلی در تاریخ ماندگار است. در سنوات گذشته به‌طور میانگین در کشور حداکثر ۲۵۷ کیلومتر خط آهن در سال ساخته شده بود که این رقم در ۱۴ سال گذشته میانگین ۱۷۴ کیلومتر بود، اما امسال برنامه احداث ۵۱۶ کیلومتر خط آهن داشتیم که ۴۴۰ کیلومتر آن تکمیل شده است و رشد ۸۶ درصدی دارد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت درباره روند تکمیل احداث خط آهن از ایستگاه باری همدان تا داخل شهر و ساخت ایستگاه مسافری در داخل گفت: ایستگاه باری همدان در حال تکمیل است و پیش‌بینی می‌شود تا اردیبهشت ۹۷ فاز دوم ایستگاه به بهره‌برداری برسد.

وی ادامه داد: از ایستگاه باری به سمت شهر همدان دو کیلومتر خط به صورت میخکوبی اجرا شده و شروع پروژه را به پیمانکار ابلاغ کرده‌ایم. همچنین ۷ کیلومتر خط آهن در این مسیر به زودی به پیمان خواهد رفت و مناقصه برگزار خواهد شد.

ذاکری اضافه‌کرد: مسابقه طراحی معماری ایستگاه همدان را برگزار کرده‌ایم و هفته آینده اسناد آن اعلام می‌شود و حداکثر تا ۳ هفته آینده نتیجه طراحی مشخص خواهد شد.

معاون ساخت و توسعه راه‌آهن شرکت ساخت توضیح‌داد: میزان اعتبار برای راه‌آهن تهران – همدان- سنندج در سال جاری ۱۷۴ میلیارد تومان و در سال بعد ۱۱۰ میلیارد تومان به درخواست ما است.

 

ذاکری در پاسخ به سؤالی مبنی بر اولویت وزارت راه در تهیه ریل از خارج یا استفاده از تولید داخل توضیح داد: توسعه ریلی کشور نظیر آب جاری است و نمی‌توان مانع حرکت آن شد.