فراهم شدن امکان تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل برای شرکت در مناقصات و مزایدات

فراهم شدن امکان تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل برای شرکت در مناقصات و مزایدات    مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: راهداری استان برای انجام وظایف خود به شکل مطلوب، نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال دارد. به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی […]

فراهم شدن امکان تشکیل کنسرسیوم شرکت‌های حمل و نقل برای شرکت در مناقصات و مزایدات

 

 مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی گفت: راهداری استان برای انجام وظایف خود به شکل مطلوب، نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال دارد.

به گزارش مناقصه‌مزایده به نقل از پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ابراهیم نصری در مراسم گرامیداشت هفته حمل ونقل، رانندگان و راهداری در مشهد افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۱۷۸ میلیارد تومان منابع به اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی ابلاغ شده است که ۵۶ میلیارد تومان آن استانی بوده است که در زمینه میزان ابلاغ بودجه‌های استانی و ملی رتبه اول را داریم؛ اما میزان تخصیص بسیار کم است.

وی خواستار توجه ویژه دولت و مجلس به راهداری شد و ادامه‌داد: راهداری استان برای انجام وظایف خود به شکل مطلوب، نیاز به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار در سال دارد.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی با اشاره به وجود ۲۰ هزار و ۴۰۰ کیلومتر راه در استان خراسان رضوی که این استان را از این حیث در جایگاه دوم کشور قرارداده است، افزود: سالانه ۲۹ میلیون نفر وارد استان خراسان رضوی می‌شوند که ۶۰ درصد آنان از طریق جاده به این استان سفر می‌کنند.

وی همچنین بر تسهیل شرایط برای سرمایه‌گذاران تأکید کرد و گفت: متأسفانه آن‌طور که باید از سرمایه‌گذاران حمایت نمی‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی ضمن تشکر از دستور استاندار محترم برای تشکیل کمیته‌هایی به منظور حل مسایل حوزه حمل و نقل جاده‌ای استان، افزود: تشکیل این کمیته‌ها می‌تواند به رفع مشکلات کمک کند.

وی با بیان این‌که به دنبال افزایش هزینه‌ها نیستیم، یادآورشد: هزینه‌های بخش حمل و نقل در بازه ۱۰ ساله چندین برابر شده است؛ اما میزان درآمد بخش تغییر محسوس نداشته است.

نصری افزود: با توجه به افزایش هزینه‌ها، به‌طورطبیعی باید نرخ حمل و نقل به همین تناسب افزایش می‌یافت؛ اما این اتفاق نیفتاد و اگر این‌گونه می‌شد؛ بخشی از تولید، تعطیل می‌شد.

وی با تأکید بر لزوم اعطای تسهیلات برای نوسازی ناوگان حمل و نقل استان، افزود: با شرایط فعلی اعطای تسهیلات؛ روند نوسازی ناوگان حمل و نقل بسیار کند انجام می‌شود.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای خراسان‌رضوی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به ادغام راهداری با حمل و نقل جاده‌ای از سال گذشته، افزود: این ادغام باعث هماهنگ‌تر و راحت‌تر شدن کار مردم و حذف برخی موازی‌کاری‌ها شد.

وی با تأکید بر این‌که باید هزینه‌های مردم کاهش یابد، ادامه‌داد: همیشه با محدودیت منابع مواجه هستیم؛ اما محدودیت موانع نمی‌تواند جلوی همت بالای خدمتگزاران مردم در راهداری و حمل و نقل جاده‌ای را بگیرد.

نصری خاطرنشان‌کرد: همه تلاش ما در راهداری و حمل ونقل جاده‌ای استان خراسان‌رضوی ایجاد معابر برای زائران بارگاه ملکوتی امام علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

جابه‌جایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور بر عهده بخش حمل و نقل جاده‌ای است

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای در این مراسم در سخنانی با اشاره به اهمیت حمل و نقل در توسعه کشور، گفت: جابه‌جایی بیش از ۹۰ درصد بار و مسافر در کشور برعهده بخش حمل و نقل جاده‌ای است.

دغاغله با اشاره به ضرورت تجهیز حمل و نقل کالا و مسافر به علم و فناوری روز، افزود: طی ۳-۴ سال گذشته در بخش حمل و نقل کالا نیز به تبع دیگر بخش‌ها، با رکود مواجه شدیم و چند عامل باعث کاهش تقاضای بار در کشور شد.

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای همچنین به ابلاغ بخشنامه‌ای در اوایل آذرماه جاری به استان‌ها در زمینه بهره‌ور کردن حمل و نقل اشاره کرد و گفت: چند نکته مهم در این بخشنامه وجود دارد.

وی افزود: یکی این‌که برای اولین بار امکان تشکیل کنسرسیوم توسط شرکت‌های حمل و نقل برای شرکت در مناقصه‌ها و مزایده‌ها فراهم شده است.

دغاغله ادامه‌داد: هدایت و هدفمندکردن سرمایه‌گذاری و نیز پیش‌بینی تشکیل شرکت‌های تعاونی از دیگر نکات این بخشنامه است.

وی همچنین بر ایجاد رفاه برای رانندگان تأکیدکرد و گفت: دیگر نیازی به حضور فیزیکی در محل صدور کارت هوشمند برای رانندگان نیست و از هر کجای کشور می‌توانند به صورت سیستمی این کار را انجام دهند.

 

مدیر کل دفتر حمل و نقل کالا سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای افزود: بیمه تکمیلی رانندگان که دغدغه ماست احتمالاً تا پایان سال به نتیجه می‌رسد.