شناور حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

شناور حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید یک فروند شناور حامل کالای قاچاق که در آبراه اروندرود در حال حرکت به سمت بندر آبادان بود در دام مأموران دریابانی گرفتار و محموله آن توقیف شد. فرمانده مرزبانی و دریابانی با اعلام این خبر به مانا گفت: مأموران ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی آبادان در جریان بازرسی […]

شناور حامل کالای قاچاق به مقصد نرسید

یک فروند شناور حامل کالای قاچاق که در آبراه اروندرود در حال حرکت به سمت بندر آبادان بود در دام مأموران دریابانی گرفتار و محموله آن توقیف شد.

فرمانده مرزبانی و دریابانی با اعلام این خبر به مانا گفت: مأموران ناوگروه شناوری پایگاه دریابانی آبادان در جریان بازرسی از این شناور، هزاران قلم کالای آرایشی و بهداشتی غیرمجاز را کشف و ضبط کردند.

عبدا…نظرپور ارزش این محموله قاچاق را ۳میلیاردو۹۰۰میلیون ریال عنوان کرد و افزود: در این ارتباط ۶ متهم به واردات کالای قاچاق بازداشت و تحویل مراجع قضایی شدند.

وی با بیان این‌که محموله قاچاق در بندر دبی بارگیری شده بود، افزود: بیش از۹۰ درصد کالای قاچاق که در آبهای شمال غرب خلیج‌فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط می‌شود از طریق امارات‌متحده‌عربی وارد کشور می‌شوند.

فرمانده مرزبانی و دریابانی خوزستان در ادامه بر تداوم مبارزه با ورود کالای قاچاق به کشور با هدف صیانت از تولید و اشتغال ملی تأکید ‌کرد.

نظرپور با اشاره به این‌که روند ورود کالای قاچاق به خوزستان با تشدید تدابیر لازم رو به کاهش بوده است، تصریح‌ کرد: ریشه کنی پدیده شوم قاچاق مستلزم ایجاد اشتغال در مناطق ساحلی خوزستان و رونق اقتصادی در این مناطق است.

براساس آمار رسمی تاکنون بیش از یک هزارمیلیارد ریال کالای قاچاق در آبهای شمال غرب خلیج‌فارس و سواحل خوزستان کشف و ضبط شده است.

 

مقام معظم رهبری بار‌ها بر مبارزه شدید و مداوم با پدیده شوم قاچاق تأکید کرده‌اند.