ضابطه‌مند شد مناقصات و استعلامات راهداری زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان ضابطه‌مند شد مناقصات و استعلامات راهداری زنجان مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۰ درصد کشته‌های ناشی از تصادفات، قشر جوان هستند و کاهش چنین آماری نیازمند کاهش رفتارهای پرخطر است. به گزارش ایسنا، ایرج دست‌نشان با بیان این‌که اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان […]

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان

ضابطه‌مند شد مناقصات و استعلامات راهداری زنجان

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان گفت: ۵۰ درصد کشته‌های ناشی از تصادفات، قشر جوان هستند و کاهش چنین آماری نیازمند کاهش رفتارهای پرخطر است.

به گزارش ایسنا، ایرج دست‌نشان با بیان این‌که اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان پس از انتزاع حوزه راهداری از راه و شهرسازی، متولی دو امر مهم حمل‌ونقل جاده‌ای و راهداری در سطح استان است، اظهارکرد: در بخش راهداری، متولی حفظ و نگهداری از محورهای استان هستیم و سیاست‌های اتخاد شده توسط سازمان راهداری و به تبع آن اداره‌کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان زنجان روی این دو موضوع مهم و اساسی تأکید دارد.

این مسؤول ادامه‌داد: در ۸ ماهه امسال، ۳۰۷ هزار تن آسفالت برای لکه‌گیری در محورهای اصلی و فرعی و روستایی و راه‌های مواصلاتی استان زنجان مورد استفاده قرار گرفته است. همچنین برای اولین‌بار در استان ۱۸۹ کیلومتر باند فوگ سیل و ۲۳ هزار مترمربع ژئوسنتیک به‌عنوان رویه جهت افزایش طول عمر آسفالت به اجرا درآمد.

وی با بیان این‌که بخشی از فعالیت‌های اداره‌کل در حوزه راهداری، مربوط به شناسایی و آشکارسازی نقاط پرحادثه است، افزود: امسال ۴۲ مورد آشکارسازی نقاط پرحادثه و ۸ مورد حذف و اصلاح نقاط حادثه‌خیز در استان با اولویت مسیرهای پرتردد اجرا شده است. همچنین بخش مهمی از فعالیت‌های راهداری مربوط به ماشین‌آلات راهداری است.

دست‌نشان خاطرنشان ‌کرد: استان ۲۳۴ دستگاه انواع ماشین‌آلات سبک، سنگین و نیمه سنگین دارد که این تعداد در ۲۸ راهدارخانه و در محور‌ها مستقر هستند. علاوه بر این، از ابتدای امسال تاکنون، ۸۶ میلیون تردد وسایل نقلیه توسط تردد شمارهای استان زنجان به ثبت رسیده است و نرخ جریان تردد ۲۴۵ وسیله نقلیه در ساعت در این مدت بوده است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان زنجان خاطرنشان کرد: سامانه توزین حین حرکت در استان زنجان توسط این اداره‌کل راه‌اندازی شد که از قابلیت اندازه‌گیری وزن وسایل نقلیه بدون نیاز به توقف آنها برخوردار است. عمده‌‌ترین اهداف به‌کارگیری این سامانه‌ها نیز جلوگیری از تخریب راه‌ها و اعمال مقررات و جمع‌آوری اطلاعات ترافیکی است.

وی گفت: در بخش فنی و نظارت و واحد سرمایه‌گذاری طی یک سال کل مناقصات و استعلامات ضابطه‌مند شد و زمینه را برای سهولت روند امور اداره و قانونمند شدن آنها فراهم کرد. همچنین سه پاسگاه پیش ساخته پلیس‌راه در محورهای میانه، بیجار و زنجان-تاکستان در دست ساخت است.

 

دست‌نشان تصریح کرد: در بخش حمل و نقل نیز ۹۰ درصد جابه‌جایی کالا و مسافر از طریق جاده‌ها صورت می‌گیرد و اداره‌کل متولی اصلی این امر است. این در حالی است که بخشی مهمی از حمل و نقل به ایمنی مربوط می‌شود و تحلیل‌‌ها نشان می‌دهد که بیش از نیمی از آمار تصادفات و تلفات جاده‌ای مربوط به عامل انسانی است. از این رو ارتقای فرهنگ رانندگی در جاده نقش بسیار مهمی در کاهش تلفات تصادفات جاده‌ای دارد و افزایش میزان آگاهی مردم و توجه آنها به موضوع رعایت مقررات عبور مرور در جاده‌ها یکی از مهم‌ترین عوامل ارتقای ایمنی در تردد است.