انجام مناقصه ۱۲۴ طرح با تخصیص اعتبار و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد انجام مناقصه ۱۲۴ طرح با تخصیص اعتبار و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان مرکزی گفت: مطالبه پیمانکاران راهسازی این استان بابت طرح‌های در دست اقدام از این اداره کل ۶۰۰ میلیارد ریال است. به گزارش ایرنا، مجید شارقی […]

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی خبر داد

انجام مناقصه ۱۲۴ طرح با تخصیص اعتبار و مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان مرکزی

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان مرکزی گفت: مطالبه پیمانکاران راهسازی این استان بابت طرح‌های در دست اقدام از این اداره کل ۶۰۰ میلیارد ریال است.

به گزارش ایرنا، مجید شارقی اظهار کرد: توان پیمانکاران برای اجرای طرح‌های ساخت و توسعه راه‌ها محدود است و در صورت تأمین نشدن مطالبات پیمانکاران ظرف دو سال آتی مشکلات جدی بروز می‌کند.

وی افزود: هزینه ساخت راه‌ها سنگین است به‌طوری که برای ساخت هر یک کیلومتر راه ۲۰ میلیارد ریال منابع صرف می‌شود.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان مرکزی گفت: در سال گذشته ۶۸۰ میلیارد ریال اعتبار از محل منابع استان و ملی در حوزه ساخت‌ و توسعه راه‌ها در استان پیش‌بینی شد که ۴۱۰ میلیارد ریال آن از محل اعتبارات اسنادی در بازه زمانی یک و دو ساله تخصیص داده شده است.

شارقی افزود: در سال جاری نیز در حوزه راهسازی ۳۸۰ میلیارد ریال از محل اعتبارات ملی و ۳۳۰ میلیارد ریال هم استانی برای این استان پیش‌بینی شده اما، تاکنون هیچ اعتباری اختصاص داده نشده است.

وی اظهار‌کرد: تقاطع غیرهمسطح سنجان از طرح‌های شاخص معاونت ساخت و توسعه اداره کل راه‌و شهرسازی است که با ۶۰۰ متر طول با ۱۵ دهنه پل در سال جاری کلید خورده و تاکنون ۲۰ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

مدیرکل راه ‌و شهرسازی استان مرکزی استان مرکزی گفت: ۵۰ میلیارد ریال امسال برای این طرح اعتبار اسنادی تخصیص یافته است که تحقق اعتبار اسنادی آن تاکنون ۲۰ میلیارد و ۸۰۰ میلیون ریال بوده است.

شارقی افزود: تعریض و روکش محور آشتیان‌-راهجرد به طول ۴۱ کیلومتر، ساخت باند محور حاجی آباد محلات به طول ۱۷ کیلومتر، تقاطع غیرهم سطح فرمهین، روکشی آسفالت پل دوآب خنداب، ساخت باند دوم محور شازند-ازنا، ساخت باند دوم محور دلیجان-نراق، ساخت باند دوم محور خیمن الیگودرز به طول ۳۵ کیلومتر، ساخت باند دوم محور اراک-فرمهین به طول ۴۳ کیلومتر، ساخت محور خمین‌-محلات، ساخت باند دوم محور توره‌-بروجرد از طرح‌های در دست اقدام معاونت ساخت ‌و توسعه راه‌های اداره کل راه و شهرسازی استان مرکزی است.

شارقی افزود: امسال ۴۸ درصد اعتبارات برای ۱۲۴ طرح اداره کل راه‌وشهرستازی استان مرکزی تخصیص شده که مبادله موافقتنامه با سازمان مدیریت ‌و برنامه‌ریزی استان انجام گرفته و در مرحله مناقصه است.

وی در بخش دیگری از سخنانش اظهار کرد: از مجموع ۳۹هزار واحد مسکن مهر در استان مرکزی ۳۶هزارو۳۷ واحد به متقاضیان تحویل داده شده است.

مدیرکل راه و شهرسازی استان مرکزی گفت: دوهزارو۷۰۰ واحد باقی مانده متعلق به واحدهای خود مالک است که از تسهیلات مسکن مهر برای ساخت استفاده کرده‌اند.

 

شارقی افزود: تعهد دولت در ساخت و تحویل مسکن مهر در استان مرکزی به اتمام رسیده است.