افزایش کمی شهرک‌های صنعتی

افزایش کمی شهرک‌های صنعتی تعداد شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ نسبت به میزان این شهرک‌‌ها و نواحی تا پایان شهریورماه ۱۳۹۵ با رشدی ۰٫۸ درصدی روبه‌رو شده است. به گزارش ایسنا، تعداد شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مصوب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ به […]

افزایش کمی شهرک‌های صنعتی

تعداد شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ نسبت به میزان این شهرک‌‌ها و نواحی تا پایان شهریورماه ۱۳۹۵ با رشدی ۰٫۸ درصدی روبه‌رو شده است.

به گزارش ایسنا، تعداد شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مصوب سازمان صنایع کوچک و شهرک‌های صنعتی ایران تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ به تعداد ۹۶۰ مورد بوده که این شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی مصوب تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۹۵۲ مورد بوده است تا رشد ۰٫۸ درصدی را در این زمان نشان دهد.

تعداد شهرک‌‌ها و نواحی در دست بهره‌برداری تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ به تعداد ۷۹۶ مورد بوده که در قیاس با تعداد شهرک‌‌ها و نواحی در دست بهره‌برداری تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ رشد ۰٫۲ درصدی را نشان می‌دهد، چراکه تعداد این شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۷۷۹ مورد بوده است.

علاوه بر این واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی طی ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ معادل ۱۱۰۸ مورد بوده که در قیاس با ۹۷۴ واحد به بهره‌برداری رسیده در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ حاکی از رشد ۱۳٫۸ درصدی است.

 همچنین در ارتباط با تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی، باید خاطرنشان کرد تعداد این واحد‌ها تا پایان شهریورماه امسال ۴۰هزارو۳۱۶ مورد بوده که در قیاس با تعداد واحدهای به بهره‌برداری رسیده تا شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۳۸ هزار و ۳۶۹ مورد نشان ‌دهنده رشد ۵٫۱ درصدی در شهرک‌ها و نواحی صنعتی است.

 

درمورد اشتغال واحدهای به بهره‌داری رسیده در شهرک‌‌ها و نواحی صنعتی باید اعلام کرد که تعداد این واحد‌ها طی ۶ ماهه ۱۳۹۶ معادل ۱۵۹۴۱ نفر بوده که در قیاس با اشتغال ۱۴هزارو۶۲ نفری در ۶ ماهه نخست سال ۱۳۹۵ رشدی ۱۳٫۴درصدی را نشان می‌دهد. علاوه بر این تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۶ در واحدهای به بهره‌برداری رسیده معادل ۸۰۷هزارو۷۸۷ شغل ایجاد شده که این اشتغال‌زایی تا پایان شهریورماه سال ۱۳۹۵ به تعداد ۷۷۸هزارو ۶۹ مورد بوده است.