خودروساز را به جای خودرو وارد کنیم

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران خودروساز را به جای خودرو وارد کنیم رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: ما به جای این‌که خودرو وارد کنیم، خودروساز را باید وارد کشور کنیم. به گزارش خبرآنلاین، محمدرضانجفی‌منش در واکنش به این انتقادات که از شرایط پسابرجام در حوزه اقتصاد استفاده نمی‌شود، اظهار داشت: […]

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران

خودروساز را به جای خودرو وارد کنیم

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران گفت: ما به جای این‌که خودرو وارد کنیم، خودروساز را باید وارد کشور کنیم.

به گزارش خبرآنلاین، محمدرضانجفی‌منش در واکنش به این انتقادات که از شرایط پسابرجام در حوزه اقتصاد استفاده نمی‌شود، اظهار داشت: در این رابطه باید بگویم که اتفاقا به درستی ما داریم از شرایط پسابرجام استفاده می‌کنیم.

وی افزود: قبل از این داستان‌ها، ما حتی ایمیل هم می‌زدیم، اصلاً جوابمان را نمی‌دادند. اما الان پژو، رنو و سیتروئن به‌طور قطعی وارد کار شدند و فولکس و هیوندای نیز می‌خواهند بیایند.

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران با بیان این‌که خودروسازان بزرگ دنیا حاضر شدند با ما کار کنند، عنوان کرد: کشورهایی مثل ترکیه، تایلند، چین و برزیل، همه این راه را رفتند. این کشور‌ها با بزرگان و صاحبان تکنولوژی‌های دنیا یکی شدند.

نجفی‌منش تصریح کرد: ما به جای این‌که خودرو وارد کنیم، خودروساز را باید وارد کشور کنیم. خودروساز باید به کشور ما بیاید و دانش و تکنولوژی را با خود بیاورد.

وی تأکید کرد: استفاده درست از دوران پسابرجام این است که بزرگان دنیا را به کشور بیاوریم و با یکدیگر معامله کنیم تا هم مردم خودروهای به‌روزتری را داشته باشند و هم وارد بازارهای جهانی شویم و هم این‌که دانش کشور را ارتقا دهیم.

رییس کمیسیون تسهیل کسب‌وکار اتاق بازرگانی تهران خاطرنشان کرد: ما باید از مزیت‌ها استفاده کنیم؛ به خصوص در قطعات ریخته‌گری مزیت داریم. علاوه بر این‌که خودرو تولید می‌کنیم، قطعات را نیز باید به نحوی تولید کنیم که قابل صادرات باشد.

چرا خودروهای وارداتی نایاب شد؟

همچنین در این مورد، فرهاد احتشام‌زاد، رییس انجمن واردکنندگان خودرو گفت: بازار سیاهی که به وجود می‌آید، شاید در کوتاه‌مدت برای ما ملموس نباشد، ولی در بلندمدت هزینه‌هایش را پرداخت خواهیم کرد.

احتشام‌زاد با اشاره به دلایل کمیاب شدن برخی خودروهای وارداتی، اظهار داشت: متوسط میزان واردات ماهانه ۵هزار تا ۵هزارو۵۰۰ دستگاه خودرو بوده، اما طی دو ماه مهر و آبان، این آمار به ۴هزار دستگاه کاهش پیدا کرده و خودروهای مدل ۲۰۱۶ بوده است.

وی افزود: خودروهایی که در کشورهای حاشیه خلیج‌فارس خریداری ندارد، الان از گمرک ترخیص می‌شود. این، اجحافی است که در حق مصرف‌کننده می‌شود.

رییس انجمن واردکنندگان خودرو عنوان کرد: ما مصرف‌کننده را به نوعی از کمیابی‌ روبه‌رو کردیم! هر سال در همین ایام، مصرف‌کننده خودرو مدل ۲۰۱۸ را به راحتی انتخاب می‌کرد و الان مجبور است خودرو مدل ۲۰۱۶ را با خواهش و تمنا بخرد.

احتشام‌زاد خاطرنشان کرد: متأسفانه اکثراً به اشتباه تصمیمات گرفته شود و خیلی‌‌ها نیز از این شرایط سوءاستفاده می‌کنند.

 

وی تأکید کرد: بازار سیاهی که به وجود می‌آید، شاید در کوتاه‌مدت برای ما ملموس نباشد، ولی در بلندمدت هزینه‌هایش را پرداخت خواهیم کرد.