برندگان ۱۰ توپ طلای جهان رو در روی هم‌

جنگ ستارگان در برنابئو برندگان ۱۰ توپ طلای جهان رو در روی هم‌ بارسلونا و رئال‌مادرید امروز و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم می‌روند و به دنبال ثبت برد بعدی در سال ۲۰۱۷ هستند. به گزارش وبسایت نود، رئال‌مادرید و بارسلونا در شرایطی در ال‌کلاسیکو به مصاف هم می‌روند که […]

جنگ ستارگان در برنابئو

برندگان ۱۰ توپ طلای جهان رو در روی هم‌

بارسلونا و رئال‌مادرید امروز و از ساعت ۱۵:۳۰ دقیقه به وقت ایران به مصاف هم می‌روند و به دنبال ثبت برد بعدی در سال ۲۰۱۷ هستند.

به گزارش وبسایت نود، رئال‌مادرید و بارسلونا در شرایطی در ال‌کلاسیکو به مصاف هم می‌روند که سال ۲۰۱۷ در آستانه به پایان رسیدن است، به همین منظور نگاهی می‌اندازیم به عملکرد دو تیم در سال ۲۰۱۷ میلادی. در سال ۲۰۱۷ از نظر کسب جام، رئال‌مادرید موفق تر بود و ۵ جام را کسب کرد، حال آن که بارسلونا فقط یک جام گرفت.

از نظر تعداد برد، رئال‌مادرید ۴۴ پیروزی را در سال ۲۰۱۷ کسب کرده و بارسلونا ۴۳ برد را بدست آورده است. البته رئال‌مادرید با توجه به حضور در جام باشگاه‌های جهان و سوپرجام اروپا، ۳ بازی بیش‌تر از بارسلونا در سال ۲۰۱۷ انجام داده است.

اگرچه رئال‌مادرید فصل قبل قهرمان لالیگا شد ولی از نظر آمار برد در لیگ اسپانیا، وضعیت بارسلونا بهتر است، آنها در سال ۲۰۱۷، ۳۱ برد کسب کردند، حال آنکه رئال‌مادرید ۲۷ برد بدست آورد. بارسلونا از نظر تعداد باخت و تساوی هم از رئال‌مادرید بهتر کار کرده است، آنها فقط ۹ تساوی و ۷ شکست دادند، مجموع تساوی و باخت‌های رئال‌مادرید در سال ۲۰۱۷، ۱۸ بازی بود.

بارسلونا از نظر گل زده و گل خورده هم بهتر عمل کرده است. ۱۵۷ گل زده و ۵۰ گل خورده برای آبی‌اناری‌ها و ۱۵۶ گل زده و ۶۵ گل خورده برای رئال‌مادرید.

بارسا از ۱۵ پنالتی به دست آمده، ۱۲ تا را به گل تبدیل کرد، رئال‌مادرید از ۱۲ پنالتی، ۱۰ مورد را گل کرد. رئال‌مادرید ۶ بار از روی نقطه پنالتی گل خورد. اما بارسلونا فقط یک بار مرتکب خطای پنالتی شد که آن هم به گل تبدیل نشد.

همچنین از آخرین الکلاسیکو، دیدار بین تیم‌های فوتبال بارسلونا و رئال‌مادرید ۴ ماه می‌‏گذرد و البته از آن زمان شرایط هر دو تیم تغییرات زیادی داشته است. نشریه مادریدی آس در مطلبی به چند نکته از تفاوتهای دو تیم از آن بازی به بعد اشاره کرده است:

بارسلونا در آن بازی با سیستم ۲-۵-۳ به میدان رفت و با این سیستم بود که توانست بازی بهتری نسبت به بازی رفت انجام دهد. اما این روز‌‌ها بارسلونا با سیستم دفاعی ۴ دفاعی بازی میکند.

رئال‌مادرید بعد از قهرمانی در لالیگا و لیگ قهرمانان در شرایطی به میدان رفت که نیمار از بارسا جدا شده بود. در آن بازی رئال در خانه به برد دو بر صفر رسید، اما می‌توانست گل‌های بیش‌تری بزند. بعد از آن بود که روند افت تیم آغاز شد و بعد از چندین نتیجه غیرقابل قبول دوباره نتیجه گرفتنهای این تیم آغاز شد.

مارکو آسنسیو بازیکنی بود که در آن زمان نامش بر سر زبان‌‌ها افتاده بود و یکی از غولهای رئال‌مادرید بود، اما حالا این بازیکن در واقع دوباره روی زمین بازگشته است. در آن زمان او درخششی داشت که انتظار می‏رفت به رکوردی فوقالعاده دست پیدا کند. اما تا اینجا تنها ۴ گل در لالیگا زده است.

در آن زمان نیمار به تازگی از بارسا جدا شده بود و هواداران در شوک این موضوع بودند که تیمشان با جدایی نیمار افت خواهد کرد. اما گذر زمان ثابت کرد جداییاش بی‏تأثیر بوده و قدرت بارسلونا افتی نکرد.

در آن زمان بنزما در برنابئو گل زد و یکی از مهرههای مهم تیم بود اما این بار او شدیدا زیر فشار انتقادات است حتی صحبت از این است که آیا او باید در ترکیب اصلی تیم باشد یا نه.

نکته دیگر هم شکستناپذیری بارسلونا است. بعد از آن الکلاسیکو کم‌تر کسی فکر می‏کرد بارسلونا چنین تیم قدرتمندی شود. این تیم از آن زمان هیچ شکستی نداشته است و در کنار منچسترسیتی و اتلتیکومادرید تنها تیم‌های شکستناپذیر هستند.

همچنین اهمیت این بازی برای زیدان و تیمش از این بابت است که در صورت رسیدن به پیروزی اختلاف امتیاز دوباره کم شده و رقابت برای رسیدن به قهرمانی داغ‌تر خواهد بود.

بعد از این که غول اسپانیایی در سال ۲۰۱۷ ۵ جام کسب کرد، هدفشان این طور تعیین شد که در سال ۲۰۱۸ شش جام ببرند تا رکورد پپ گواردیولا در بارسلونا هم شکسته شود. برای رسیدن به چنین دستاوردی اما مطمئنا آنها باید در الکلاسیکو بارسلونا را شکست دهند.

همچنین آن طور که در گزارش‌ها آمده، بارسلونا تصمیم دارد تونل افتخاری هم برای بازیکنان رئال که به تازگی قهرمان جام‌جهانی باشگاه‌ها شدند تشکیل ندهد و این موضوع میتواند باعث عصبانیت و تحریک هواداران و بازیکنان حریف باشد.

البته که این موضوعات برای زیدان اهمیتی ندارد و او فقط به دنبال کسب یک برد در زمین بازی است، مخصوصاً که برای اولین بار در این فصل کل بازیکنان تیمش را هم در اختیار دارد. لالیگا اولین هدف او است و حالا این جام تبدیل به جامی شده که بیش از همیشه برایش اهمیت دارد، در نتیجه به دنبال برد در الکلاسیکو است.

بارسلونا شانس بهتری برای برد دارد

بازیکن اسبق بارسلونا نیز معتقد است در الکلاسیکو پیش رو کاتالان‌‌‌ها وضعیت بهتری دارند و اگر رئال‌مادرید شکست بخورد، باید شانس این تیم برای رسیدن به قهرمانی را تمام شده دانست.

ژاوی که در حال حاضر در السد قطر بازی می‌کند، معتقد است آمدن ارنستو والورده در آغاز فصل جاری باعث شده بارسا تیمی یکدستتر شود: با آمدن والورده تیم بهتر شده است. خریدهای جدید خوب کار می‌کنند و همه چیز به نوعی مثبتتر شده است.

او درباره بازی بزرگ پیش رو هم گفت: بارسلونا تیمی هماهنگ است و شرایط خوبی برای بردن بازی دارد. اگر این اتفاق بیفتد باید مادرید را خارج از کورس قهرمانی دانست. مادرید این روز‌‌ها خیلی خوب بازی نمیکند، اما بعد از قهرمانی در جام جهانی باشگاه‌ها روحیه بهتری دارد.

او در واکنش به این موضوع که بارسا میخواهد انتقام شکست سنگین در سوپرکاپ را بگیرد، گفت: انتقام همیشه وجود دارد. اصلاً خوب نبود که در آگوست رئال آنقدر قوی بود. اما بارسا به خوبی بازگشت و این کار را به خوبی انجام داد. حالا بارسا برای موفقیت در این بازی نیاز به انتقام برای سوپرکاپ ندارد، تیم انقدر خوب شده که همه به دنبال بازی در الکلاسیکو باشند.