کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی دولت در ۷ ماهه امسال

اتاق بازرگانی تهران اعلام‌کرد‌ کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی دولت در ۷ ماهه امسال رقم مصوب بودجه در ۷ ماه نخست سال ۹۶ حدود ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که در این مدت حدود ۷۵٫۸ درصد از منابع و ۷۳٫۶ درصد از مصارف آن محقق شده است. به گزارش ایمنا، اتاق بازرگانی تهران در […]

اتاق بازرگانی تهران اعلام‌کرد‌

کسری بودجه ۵ هزار میلیارد تومانی دولت در ۷ ماهه امسال

رقم مصوب بودجه در ۷ ماه نخست سال ۹۶ حدود ۲۰۵ هزار میلیارد تومان بوده که در این مدت حدود ۷۵٫۸ درصد از منابع و ۷۳٫۶ درصد از مصارف آن محقق شده است.

به گزارش ایمنا، اتاق بازرگانی تهران در گزارشی به عملکرد بودجه‌ای دولت در ۷ ماهه امسال پرداخت؛ براساس این گزارش، کسری بودجه عمومی دولت در این مدت ۷ ماهه حدود ۴٫۶ هزار میلیارد تومان است.

بیش‌ترین رشد عملکرد اجزای منابع در ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۶ نسبت به ۷ ماه نخست سال ۱۳۹۵، مربوط به واگذاری دارایی‌های سرمایه‌ای (رشد ۵۷ درصدی) بوده است. در این مدت درآمد‌ها نسبت به مدت مشابه سال قبل ۶ درصد رشد داشته است.

در ۷ ماهه نخست سال ۱۳۹۶ در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته، سهم کم‌تری از درآمدهای نفتی به پروژه‌های عمرانی اختصاص یافته است (۴ درصد). در حالی که براساس بودجه مصوب این نسبت باید بیش از ۷۱ درصد باشد.

در بخش مالیات‌های مستقیم، میزان تحقق عملکرد دولت نسبت به بودجه مصوب ۷ ماهه نخست سال ۹۶، حدود ۸۰ درصد بوده است. درآمد دولت از مالیات‌های مستقیم در ۷ ماه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۶ درصد کاهش پیدا کرده است.

 

همچنین درآمد دولت از مالیات‌های غیرمستقیم در۷ ماه نخست سال ۹۶ نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۱۳ درصد رشد داشته و به ۲۶٫۵ هزار میلیارد تومان رسیده است.