شرایط و جزییات شکایت دانشبنیانها از دستگاههای اجرایی به شورای «عتف» براساس قانون، شرکتهای دانشبنیان میتوانند اعتراضات خود را به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) ارایه کنند که تاکنون ۶۶ اعتراض در دبیرخانه این شورا ثبت شده است. به گزارش مهر، براساس آییننامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان، این شرکتها […]
شرایط و جزییات شکایت دانشبنیانها از دستگاههای اجرایی به شورای «عتف»
براساس قانون، شرکتهای دانشبنیان میتوانند اعتراضات خود را به شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) ارایه کنند که تاکنون ۶۶ اعتراض در دبیرخانه این شورا ثبت شده است.
به گزارش مهر، براساس آییننامه اجرایی قانون حمایت از شرکتها و مؤسسات دانشبنیان، این شرکتها میتوانند اعتراضهای خود را نسبت به عملکرد دستگاههای مجری قانون با ارایه مستندات به دبیرخانه شورای عالی علوم، تحقیقات و فناوری(عتف) ارسال کنند.
دبیرخانه این شورا نیز موظف است طی یک ماه نسبت به رسیدگی به اعتراضات واصل شده اقدام کند.
براساس آمارهای اعلام شده از سوی شورای عتف تاکنون ۶۶ اعتراض از سوی شرکتها به دبیرخانه این شورا واصل شده است.
از ۶۶ اعتراض ثبت شده از سوی شرکتهای دانشبنیان در دبیرخانه شورای عتف، ۵۳ درصد در حوزه شرکتهای تولیدی و ۴۷ درصد در حوزه شرکتهای نوپا بوده است.
همچنین ۸۵ درصد اعتراضات واصل شده از سوی شرکتهای دانشبنیان به شورای عتف مربوط به معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری، ۱۱ درصد مربوط به صندوق نوآوری و شکوفایی، دو درصد مربوط به عملکرد گمرک و دو درصد نیز مربوط به سایر نهادها بوده است.
تهیه و تدوین فرایند رسیدگی به اعتراضها، طراحی و راهاندازی سامانه دریافت اعتراضها در پورتال دبیرخانه شورای عتف، دریافت اعتراضها از شرکتهای دانشبنیان و یا متقاضی بهرهمندی از تسهیلات قانون، بررسی اولیه شکایات و جمعآوری مستندات مربوطه و تشکیل پرونده برای هریک از اعتراضها از جمله اقدامات انجام شده از سوی دبیرخانه شورای عتف بوده است.
این مطلب بدون برچسب می باشد.
دیدگاه بسته شده است.